اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

۲۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است


مملکت ما از دیار کفر پلیدتر است ، دست کم در کفرستان، قاعده ای آزادی هست که هر کسی آنطور که خواست زندگی کند ، اما اینجا اجبار است که آنطور که دیگران میخواهند ، زندگی کنیم...
منِ او/رضا امیرخانی/انتشارات افق
۲۵ نظر موافقین ۱۳ مخالفین ۱ ۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۱:۰۲
آوو کادو

«قاتل‌ِ امام زمان یه زن‌ِ سیبیلوئه»، این را آقای تهرانی گفت. معلم کلاس اول راهنمایی بود و علوم درس می‌داد، یعنی قرار بود که علوم درس بدهد اما هر بار که پا توی کلاس می‌گذاشت می‌نشست پشت میزش، قرآن زیپ‌دارش را درمی‌آورد و برای بچه‌ها قرآن می‌خواند و تفسیرش می‌کرد. بچه‌ها هم بدشان نمی‌آمد که به جای مباحث انقباض و انبساط از حوری‌های بهشتی بشنوند و سیخ‌های داغی که قرار بود در جهنم توی ماتحتِ اشقیا فرو برود. روزی که آقای تهرانی از ماهیت قاتل‌ِ امام زمان پرده برداشت ولوله افتاد میان بچه‌ها، انگار که کک به تنبان‌شان افتاده باشد. توی خیابان چشم‌شان به هر زنی که می‌افتاد خیره می‌شدند به بالای لبش که ببینند سبیل دارد یا نه. هر کدام‌شان وقتی به خانه رسیدند برای خواهر مادرهای‌شان گفتند که آقای تهرانی پرده از چه راز‌ِ بزرگی برداشته. بعد شش‌دانگ حواس‌شان را جمع می‌کردند که ببیند خواهر و مادرشان سبیل دارند یا نه، که اگر دارند بروند و راپرتش را به آقای تهرانی بدهند که چه نشسته‌ای که قاتل امام زمان خواهر یا مادر من است! به هر حال یافتن قاتل کم چیزی نبود، آن هم قاتلی به آن شقاوت. از آن روز به بعد بساط بند انداختن صورت‌ها رونق گرفت و دیگر هیچ مویی بالای لب‌های خواهرها و مادرهای بچه‌های مدرسه دیده نمی‌شد.

۳۵ نظر موافقین ۱۳ مخالفین ۱ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۲۴
آوو کادو

تلفیق دو عطر، زندگی یعنی این
لبخند دو چتر، زندگی یعنی این
پاییز برای عشق، فصل خوبی ست
نقطه سر سطر، زندگی یعنی این...
امید صباغ نو

موافقین ۱۹ مخالفین ۲ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۲۰
آوو کادو

نور به قبرم ببارد
که عاشق توام
کامران رسول زاده

موافقین ۱۶ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۰۵
آوو کادو

د‌‌‌‌‌‌ر حالی که هنوز هم عد‌‌‌‌‌‌ه‌ای از افراد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ر تلگرام شعار "شیر سماور، پراید‌‌‌‌‌‌خَر د‌‌‌‌‌‌قت کن" سر می‌د‌‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌‌ مسئولان اعلام کرد‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌ با طرح جد‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌ فروش اقساطی، هرچی خود‌‌‌‌‌‌رو د‌‌‌‌‌‌اخل انبار بود‌‌‌‌‌‌ فروختیم، یه جارو هم ته انبار زد‌‌‌‌‌‌یم و چراغ‌ها را هم خاموش کرد‌‌‌‌‌‌یم و رفتیم ولی شما ناامید‌‌‌‌‌‌ نشوید‌‌‌‌‌‌ و سنگر تلگرام را حفظ کنید‌‌‌‌‌‌. یکی از مد‌‌‌‌‌‌یران گروه عموهوشنگ و پسرخاله‌ها د‌‌‌‌‌‌ر تلگرام د‌‌‌‌‌‌ر تحلیلی اعلام کرد‌‌‌‌‌‌ استقبال از این طرح نشان می‌د‌‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ر جیب مرد‌‌‌‌‌‌م پول هست ولی کم است. وی همچنین گفت عد‌‌‌‌‌‌ه‌ای از افراد‌‌‌‌‌‌ معلوم الحال و خود‌‌‌‌‌‌فروخته د‌‌‌‌‌‌ر حالی که پست‌های کمپینی ما را با علامت لایک به نشانه تایید‌‌‌‌‌‌ همراهی می‌کرد‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌ با غفلت برخی اعضای گروه د‌‌‌‌‌‌ر طرح ثبت نام کرد‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌. وی د‌‌‌‌‌‌ر اد‌‌‌‌‌‌امه گفت به زود‌‌‌‌‌‌ی اسامی خائنانی که به کمپین پشت کرد‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌ اعلام خواهد‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌. اد‌‌‌‌‌‌مین این گروه ضمن د‌‌‌‌‌‌رخواست از اعضا برای حفظ خونسرد‌‌‌‌‌‌ی و ناامید‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌ن به خاطر شکست کمپین گفت به زود‌‌‌‌‌‌ی جلسه‌ای با برخی د‌‌‌‌‌‌یگر از اد‌‌‌‌‌‌مین‎های تلگرامی و اینستاگرامی خواهیم د‌‌‌‌‌‌اشت تا برنامه بلند‌‌‌‌‌‌ مد‌‌‌‌‌‌ت و استراتژی‌های کلان برای اد‌‌‌‌‌‌امه راه کمپین تحریم خود‌‌‌‌‌‌رو را مشخص کنیم. وی د‌‌‌‌‌‌ر اد‌‌‌‌‌‌امه از کاربران خواست تا زمان مشخص شد‌‌‌‌‌‌ن نتیجه نهایی روی موضوعاتی مانند‌‌‌‌‌‌ فیتیله، پلیس فتا و عکس کارت ملی تمرکز کنند‌‌‌‌‌‌.‌
شاهین قدیانی
بی قانون

۱۱ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۰۱:۰۶
آوو کادو

بعضی آدم ها خیلی شلوغ و پر سر و صدا هستند. بخصوص وقتی از یک چیزی خوششون بیاد، من دنیا رو با خنده زن‌ها عوض نمی کنم. وقتی زن‌ها می‌خندند، وقتی مادرم می‌خندید، احساس می کنم همه چی خوبه، همه چی آرومه و صلح توی دنیا برام برقراره، این حس آرامش قابل توصیف نیست برام.
به خاطر یک فنجان قهوه در لندن/مهراوه فیروز/انتشارات البرز

۱۵ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۲۰:۱۱
آوو کادو

۲۲ نظر موافقین ۱۸ مخالفین ۱ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۲:۳۹
آوو کادو

یکنواختی ایام برای آدمها باعث می شود متوجه چیزهای خوبی که هر روز با طلوع خورشید در زندگیشان اتفاق می افتد، نشوند.
کیمیاگر/ پائولو کوئلیو/آرش حجازی/انتشارات کاروان
عنوان: احمد شاملو

موافقین ۲۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۹
آوو کادو

وزیر کار گفته برای حذف یارانه‌ها به حساب بانکی افراد‌ سرک نکشید‌یم. پیشنهاد‌ می‌کنیم د‌ولت برای حذف یارانه کلیه افراد‌ به جای حساب بانکی به صفحه اینستاگرام آنها مراجعه کند‌. د‌ر این صورت پیش بینی می‌کنیم یارانه بیش از 90 درصد ملت قطع شود...!
اعتراضات برخی مرد‌م به حذف یارانه‌شان د‌ر سایت اینترنتی معرفی شد‌ه توسط وزارت کار به این صورت خواهد‌ بود‌:
یارانه من رو چرا حذف کرد‌ید‌؟ من که واقعا سفر خارجی نرفتم، فتوشاپ بود‌.
– آقا به خد‌ا اون بوگاتی د‌اشت رد‌ می‌شد‌ گفتم وایسه عکس بگیریم، مال خود‌م نیست.
– د‌یگه خد‌ایی با عکس کباب و سوشی یارانه قطع نکنین بی‌انصافا! رحم کنین!!!

بی قانون
+تولد رئیس جمهور مبارک ;-)

۱۷ نظر موافقین ۱۵ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۹
آوو کادو

پست‌ترین آدم‌ها آن‌هایی هستند که آنقدر می مانند تا عاشق‌شان شوی و بعد می روند...
قهرمانان و گورها/ارنستو ساباتو/مصطفی مفیدی/انتشارات نیلوفر

۱۶ نظر موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۵۴
آوو کادو