اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

کاکتوس

شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰ ب.ظ


خداروشکر که هفته ی گذشته، به خیر گذشت. هفته ای که هر روز، یازده ساعت را در جلسات تمرین گذراندم... امروز آزاد بودم... برای دلم در خیابان های شلوغِ شهر قدم زدم و به ویترین مغازه ها نگاه کردم؛ به مردم شهر نگاه کردم. در جستجوی بامبو، به گلخانه ای زیبا سر زدم و کاکتوس های زیبایش را پسندیدم، اما نخریدم... میترسم تیغ هایش به دست های منِ مسافر عادت کند و دوری ام برایش سخت باشد... می ترسم که آن چشم های زیبای تازه وارد، به منِ مسافر عادت کنند...
عکس: آووکادو/ امروز

موافقین ۲۸ مخالفین ۴ ۹۴/۱۲/۲۲
آوو کادو

اعترافات

نظرات  (۵۳)

چه خاکتوسهای خوشگلی 
چه تعبیری کردید ..... می ترسید گل بهتون عادت کنه چه جالب 
پاسخ:
ممنون
:-))
وااای چه کاکتوسای قشنگی ان...کاکتوس رنگی... :)
پاسخ:
:-))
خییلی قشنگن من گلخونه خیلی دوست دارم شهرمون فقط یک گلخونه داره در روزه میرم یه چیزی بخرم ولی بسته است :(
پاسخ:
امیدوارم که اون گلخونه باز و فعال بشه :-)
۲۲ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۴۱ مبهم الملوک
اری میترسیدم 
من حتی از رد پایت بر روی قالی میترسیدم
این روز ها هر چه میکنم 
پاک نمیشود
محو نمیشود
نمی دانم این شوینده ها چه می کنند
میترسیدم 
تیغ مثال بودنت 
چشم هایت را نقض میکرد
غارت نمناک بود
میزت شلوغ
خودت را غرق خودت کرده بودی
ولی من هنوز ان لیوان دسته دار مشکیت 
که شکست را
خوب یاد دارم
تو چیزی نبودی که هرروز در اینه میدیدی
از کاکتوس هایم بدت می امد و عاشق گل هایم بودی
حتی نگاهت هم به نرمی برگ گل بود
دنیایی بودن رنگ چشم هایت ..یک دنیای شیرین قهوه
تو سرشار از متناقض نما ها بودی
یک وجود کویری با اسمانی از دریا
رد پایی با عطر گل 
دست میکشیدم خون میچکید
تیغ عطرت!



پاسخ:
یک دنیای شیرین قهوه... وای چه فوق العاده...:-)

+سپاس:-)
چقدر قشنگ ن....ذووووق ذوق!:))
دلمون گلخونه گردی خواست!^__^
پاسخ:
ان شا الله براتون پیش بیاد :-)
۲۲ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۵۲ . خانم الف .
خیلی خوشگلن اینا میخوام :(
پاسخ:
واقعا زیبا و خواستی اند...
وای این کاکتوسا چقده خوشگلن..رنگی ان!!
پاسخ:
:-))
با اینکه کاکتوس دوست ندارم ولی اینا خیلی قشنگن :)
پاسخ:
:-))

خدا وکیلی سنتونو الکی نگفتین ؟!؟!!!! 

واقعا هم سن من هستین؟!!!! 

نیستینا !!!!!!! 

قشنگ 10-15 سال بزرگترین به نظرم!!!!! 

:) 

پست عالی بود 

پاسخ:
شما اولین نفری نیستید که سن منو باور نمیکنید! ;-)
حالا به نظر شما چرا 10-15 سال بزرگترم؟!

+سپاس :-)
اون کاکتوسایی که سرشون یه حجم رنگی دارن خیلی برام جذابن؛ بالاخره یه روزی یکی ازشون می‌گیرم ^_^
پاسخ:
کاکتوس های پیوندی ظاهری جذاب دارند چون به طور غیر قابل پیش بینی، زیبا هستند :-)
۲۲ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۴۹ آدرینا عظیمی
من حس میکنم کاکتوس داشتن روحیه ی قوی می خواد. باور ِ اینکه خار هم به گل میشینه یکم سخته. ما عادت نداریم به این انعطاف پذیری. 4 تا کاکتوس دارم ولی حس می کنم داره بهشون سخت می گذره. چون آدمی که هر روز بهشون نگاه می کنه باور نداره که اگه اینقدر محکم و سرسخت باشی هم میتونی گل بدی و لازم نیست همیشه و همیشه با خار از خودت محافظت کنی.
پاسخ:
چه دید زیبایی... کاکتوس نماد مقاومت...
جملتون خیلی قشنگ بود
می ترسم که آن چشم های زیبای تازه وارد، به منِ مسافر عادت کنند... 
واقعا زیبا بود سپاس
پاسخ:
سپاس از لطف و توجه شما :-)
متن خیلی زیبایی بود ..... ولی هرکاری هم کنیم نمیتونیم جلوی این عادت رو بگیریم
ببخشید اقا اووکادو مگه شما چند سالتونه که گندم خانم این جوری میگن؟؟؟باور کنید فقط یه ذره کنجکاوم
پاسخ:
متشکرم:-)

+در بخش "درباره آووکادو" اشاره کردم ...
کاکتوسم تو راه خوابگاه به خونه کج شد)))):
پاسخ:
حمل گلدان بسی سخت و ریسک دار است...! 
یه سوال  البته اگه دوست نداشتید جواب ندید ...
خوشحالید بابت این سفر ؟
پاسخ:
واقعا نمیدانم...
کاکتوس با گلدون های ریز و رنگی ^_^ .
یه گل فروشی دیدنی هم اطراف میدان ونک هست اگه اشتباه نگم.
پاسخ:
:-))

+سر نزده م...
چقدر زیبایند...
راستش را بگویم
کاکاتوس من هم گل داده...!
پاسخ:
حتما نوازششان کن :-)
اون بامبو خوشکلا که زودتر عادت میکنند ..
پاسخ:
حتما همینطور است
بهتر است دیگر دنبالشان نباشم...
چ زیبان
پاسخ:
:-)
۲۳ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۵۹ شِمِلـ ــیا
چه قشنگن اینا :))
چه زیبا نوشتید به دل نشست
پاسخ:
متشکرم :-)
ای جان چ کاکتوسای خوشگلی البته بنظر من سبزاشون قشنگترن
پاسخ:
همه ی اون ها نظم و زیبایی خاص خودشون رو دارن :-)
۲۳ اسفند ۹۴ ، ۰۸:۳۴ گمـــــــشده :)
هیچ وقت کاکتوس دوست نداشتم. و نمی فهمم چرا بقیه دوست دارن.دشمنی هم باهاش ندارما. ولی نمی فهمم چرا اینقده طرفدار داره.
پاسخ:
یه استقامتی تو چهره ی کاکتوس ها هست که میتونه جذاب باشه...
منم کاکتوس دوست دارم.
چشم ها از آنِ کی هست؟

پاسخ:
خیلی هم خوب:-)

+یک غریبه...
وای چقد اون صورتیا خوشگلن:)))
دلم خواست بغلشون کنم:)
پاسخ:
:-))

آخه خیلی پخته مینویسید :) 

البته بگمااااا .... منم بلدم اینطوری بنویسم !!!!!!!! 

ولی حوصلم نمیشه ;-)

پاسخ:
متشکرم از لطف شما :-)

+به هرحال شما شیرازی هستی دیگه ;-))
به قول یکی از دوستان شیرازی که همیشه می گفت: "عامو حوصلم نمیشه!" :-)))
۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۲۳ بانو ف تک نقطه
اگه تهرانید برید بازار گل ، گلای قشنگی رو به قیمت پایین دارن ^_^
مخصوصا الان که نزدیک بهاره :)
پاسخ:
ممنون از پیشنهاد زیبای شما :-)
شما بری اونوقت دیگه نمی نویسی اینجا؟!
:(
پاسخ:
نمیدانم
با خداست...
خیلی قشنگن آدم همشونو میخواد :)
پاسخ:
همینطوره :-)
از زیبا بودن کاکتوسا که بگذریم، در راستای کامنت گندم جان باید بگم منم دو ماهی هست در شوک این موضوع به سر می برم !
پاسخ:
تا این حد؟! :-)
گل پسر، بیا اینم آدرس جدیدم

پاسخ:
ممنونم :-))
پدر من عاشق گلو  گیاه و پرورششونه
ینی حیاط ما بهشته بسکه پدر من چه الان که بازنشست شده چه قبلا که اصلا نبود خونه دستش رو سر این گل و بلبلاس
 به شخصه عاشق بامبو و کاکتوسم که یبار کاتوسو خشکوندم انقد اوضام داغونه :|
اما الان  بابا حدود دویست تا گلدون خریده اورده ریخته تو حیاط  خاک ریخته و داره همه رو گل میکاره توش
و فقطم تو کار پرورش و قلمه و ایناس
 نشد یبار بیاد خونه دستش قلمه نباشه :)))
پاسخ:
این که خیلی فوق العاده س :-))
کلی سوژه ی عکاسی تو خونه ی شما هست:-)
25 سال به این نوشته ها میاد.....جای تعجب نداره
پاسخ:
که اینطور...
عموی منم از این کاکتوسا داره تو گلخونش (:
خیلی باحالن ((((:
پاسخ:
خیلی هم خوب :-)
ترس دوست داشتنیه...ترس از چشمان تازه وارد.
پاسخ:
گاهی...
۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۱۲ (ک) (شباهنگ)
سالهاست که من با کاکتوسها اُخت شده ام...
دیگه تیغشون به دستم نمیرن...
چون جای بهتری پیدا کردن برای فرو رفتن..
پاسخ:
هوووم...
چه زاویه ای...
۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۲۱ بانو ف تک نقطه
گندمی جان
ما یه جامعه ی بزرگ،یه ملتیم که نه سن آووکادو رو باور میکنیم نه درست جنسیتشونو حدس میزنیم:))
نگران نباش
تو تنها نیستی :)))

من درد مشترکم،مرا فریاد کن :)))
پاسخ:
یعنی من این همه مرموز و غیر قابل پیش بینی ام!؟ :-)))
حتی خیلی فراتر از این حرفا :)
هضمش خیلی سخت بود :)
پاسخ:
:-))
۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۵۰ کلنگ همساده پسر
اون کاکتوسه وسط عکس اون آخر که پشت همه است، اون شبیه منه!!
خوشحالم هفته شلوغ را خلاصه به پایان رساندی. خدا هفته اول عید را به خیر بگذراند!
پاسخ:
که اینطور! :-)
ان شا الله همه ی اوقات به خیر و خوشی و سلامتی میگذره :-)
۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۱۰ بانو ف تک نقطه
نمیدونم اون همه ی شما چقده، ولی اگه مث ما زیاده، بله اون همه مرموز و از این دست کلماتین :)) 
پاسخ:
تا حدودی اطلاع داشتم اما نه در این حد ;-)
امیدوارم که آزار دهنده نباشم...
:|
اون آخراش درک عمیق میخواست ...
پاسخ:
هوووم...
۲۳ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۳۴ مــــــــ. یــ.مــ
اون صورتیا چقد نازن‌
اسمشون چیه؟:دی 
پاسخ:
کاکتوس پیوندی! :-))
من تا به حال کاکتوس رنگی ندیده بودم
پاسخ:
اینا پیوندی هستن :-)
جمعه ی پیش تو شهر محل تحصیلم کاکتوس به همین زیبایی دیدم و دلم خواست که یکیشون واسه من باشه اما قرار بود چند روز بعدش خونه برگردم نمیتونستم توی مسیر همراه خودم برش گردونم ولی همچنان دل من مونده پیش اونا :(((
پاسخ:
درک میکنم...
اخرش سنگین بود :)
کاکتوس ندوس:/ خاطره بد داشت :(
پاسخ:
هوووم...
کاکتوسها مراقبت می خواهند، زیبا هستند اما خار دارند! نمی شود نوازششان کرد! فقط باید ساعتها نشست و نگاهشان کرد...
کاکتوسها مهربانند حتی اگر خار دارند!!!
پاسخ:
موافقم... مهربانند...
۲۴ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۲۲ رفیعه رجعتی
من ی بامبو دارم،قدش دومتر شده!!!!از نمایشگاه هم گرفدمش!مثه اینکه نژادش با بقیه بامبوها فرق میکنه:))

+خعلی نازن کاکتوسا!^___^
پاسخ:
عجب بامبویی بوده! :-))
۲۴ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۴۸ مــــــــ. یــ.مــ
اون از املت نیمه شب اینم‌از الان من و کاکتوس صورتیه باهم براتون نظر میذاریم:)))
پاسخ:
یعنی الان کاکتوس صورتیه پیش شماست!؟ ;-))
سلام.
چه خوشگلن اینا !
من که نمیدونم جریان سفر و اینا چیه ولی ان شاءالله همیشه موفق باشید...
پاسخ:
سلام
متشکرم :-)
چه خوشکله کاکتوساش :-)))
پاسخ:
:-))
۲۴ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۰۴ ام اسی خوشبخت
کاکتوس های بسیار زیبایی است :)
پاسخ:
:-))
۲۴ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۱۶ مــــــــ. یــ.مــ
بعله:)))رو میزمه:دی
پاسخ:
چه خووووب :-))

+خیلی خوشحالم کردین :-)

:))) 

من به این زرنگی !!! :)) 

پاسخ:
بله :-))
نمیدونستم کاکتوس‌ها گلهای به این قشنگی میدن،‌فکر میکردم فقط سبزن و خار دارن!
پاسخ:
کاکتوس ها یه دنیای جدا از همه گیاهان دارن که خیلی از ما هیچوقت سری به دنیاشون نزدیم :-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">