اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

لاله های فراموش شده

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰ ب.ظ


امروز یادم آمد که امسال فرصتِ سر زدن به لاله ها را نداشتم و یا شاید فراموششان کرده بودم... به نظرِ من، انسان همیشه باید در پی نقاطِ زیبا و فوق العاده، زمین را طی کند و هر زمان و هر مکان جستجوگرِ آن نقاط باشد؛ تا لذت واقعی را از شگفتی های خلقت، درک کرده و در کنارِ لذت، فکر کند... خداوند همیشه و همه جا دلیل تفکر را برای ما آفریده؛ ای کاش از غافلان نباشیم...

آیا آنها به زمین نگاه نکردند، چه اندازه در آن از انواع گیاهان آفریدیم. (۷) در این نشانه روشنی است (بر وجود خدا) ولی اکثرشان ایمان نمی‌آورند. (۸) *

*سوره الشعراء/آیه 7 و 8
عکس: آووکادو/دشت لاله‌های واژگون فریدونشهر-استان اصفهان/1394.2.29 

موافقین ۳۱ مخالفین ۲ ۹۵/۰۳/۳۰
آوو کادو

اعترافات

نظرات  (۳۰)

لاله های واژگون...
چه قشنگ :)
پاسخ:
:-))
اغلب غفلت میکنیم...
آیه های قشنگی :))))
پاسخ:
:-))
خیلی پست زیبا و انرژی مثبتی بود.... ممنونم.. از این پستها دوست دارم.... 
چه لاله های زیبایی... کجا هستن اینا؟ 
پاسخ:
 :-)

+این ها فریدونشهر اصفهان هستن؛ اما در خوانسار و کوهرنگ و ... پیدا می شوند.
مدت زیادی است که از زیبایی ها بی بهره ام
زندگی ام شده کار !
پاسخ:
لطفا برای زیبایی وقت بگذار :-)
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۲۷ مــــــــ. یــ.مــ
:)
لاله های واژگون خیلی دوست داشتنی ان:)))
پاسخ:
همینطوره :-)
خیلی قشنگن :))
اوهوم ... ان شاالله که از غافلان نباشم ...
پاسخ:
:-)
ان شا الله...
خیلی دوست دارم مثل این لاله هارو از نزدیک ببینم ...همیشه عکسشونو دیدم 

ان شاءاالله از غافلان نباشم !
پاسخ:
ان شا الله میبینید :-)
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۴ مـــیـــچـــکـــا بانو
دلم میخواد یه بار از نزدیک این گل خوشگلو ببینم ..
پاسخ:
حتما پیگیر این علاقه تون باشید :-)
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۵ دچــ ــــار
اصفهان!
پاسخ:
بله!
اگه ادما به جای اینکه همش به بدی ها فکر کنند و غر بزنند یکم به این زیبایی هم توجه میکردن...زندگی شون زیبا میشد
پاسخ:
همینطوره...
زیاد با گیاهان رابطه خوبی ندارم اما نسبت به لاله واژگون یه ارادت خاصی دارم ^_^
پاسخ:
خیلی هم خوب :-)
منم پارسال خوانسار و رفتم..واقعا قشنگن..

بعد ی مطلبی مردم بافرهنگ!! و عزیزمون!! میرن این گلای زیبا و خاص رو میکنن(کندن،چیدن) بخاطر همین همه جارو بسته بودن و کلی هم نگهبانای خانم و آقا گذاشته بودن ک کسی نتونه ب گلا نزدیک شه...
نگهبانای آقاشون مهربونتر بودن بهشون میگفتیم قبول میکردن بریم ی عکس کوچیک بگیریم و بیاییم ولی خانما نه :| (گشتم ی عکس پیدا کنم ضمیمه کامنتم کنم ولی پیداشون نکردم)
حالا سوالی ک هست جناب فریدون شهر این حالت بستن و نگهبان بود یا نه؟

پاسخ:
شما "گلستان کوهِ" خوانسار رو رفتید؟

+فریدونشهر نگهبان نداره چون خیلی خلوته و جاده ی مناسبی نداره و حتما باید بلد باشید تا لاله ها رو پیدا کنید.
سلام

لاله های واژگون معمولا بیشتر تو کدوم مناطق رشد میکنن ؟ 
پاسخ:
سلام
مناطق کوهستانی مثل خوانسار (گلستان کوه)، فریدونشهر، کوهرنگ و ...
چقدر خوبه این عکس :)
راستی رسیدنتون به خیر :))
پاسخ:
سپاسگزارم :-)
بله دیگه چون فک میکنم همون گلستان کوه هست ک لاله های واژگون داره البته شاید هم باشه جای دیگه ولی خب من فقط اونجا رو شنیدم توی خوانسار..
ن اینجا رو کامل همه رو بسته بودن خیلی محدود بود نمیذاشتن اصلا حتی برای ی عکس گرفتن رفت و میگفتن ملت عزیزمون!! گلا رو از ریشه میکنن ینی ب عبارتی میشه گفت دارن نابود میکنن..خیلی گل کم بود..

+خب اینجوری ک میگین فریدونشهر خیلی خوبه و ان شاالله منطقه ش و گلاش سالم میمونه...
پاسخ:
امیدوارم گل ها و منابع طبیعی کل کره ی زمین سالم بمونه از دست انسان ها...
سلام واقعا عکس زیباییه😍لاله واقعا زیباست حتی از نوع واژگونش....امیدوارم یه بار از نزدیک ببینمشون....
پاسخ:
سلام
ان شا الله به زودی میبینید :-)
لاله ی واژگون ندیده بودم تا حالا...زیبان... :)
پاسخ:
:-))

منم تا حالا از نزدیک لاله واژگون ندیده بودم.

مرسی از آیه ی زیبایی که آوردید،آدم گه گاه به این تذکرها احتیاج داره.

پاسخ:
ان شا الله به زودی می بینید :-)
۳۱ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۴۸ زهـــــرا (:
ای خدا
کاش ما هم لاله ی عاشق شویم
در سحر، تسبیح گویان
رو به محرابت شویم
پاسخ:
به به :-)
دقیقا
به نظر منم همیشه باید زیباییهای طبیعت رو دید، نباید ساده از کنارش گذشت
پاسخ:
موافقم...
۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۷:۳۱ آبان دخت :)
لاله های واژگون واقعا قشنگن :)
از اونا قشنگ تر این وب...
فکر کنم یکسالی میشه اینجا رو دنبال می کنم ...
حالا که اومدم بیان گفتم اظهار ارادت هم بکنیم خدمت آقای آووکادو :)

شاد و موفق باشین...ایشالله همیشه هم بنویسین :)
پاسخ:
سپاسگزارم از لطف بی کران شما :-)
۰۱ تیر ۹۵ ، ۲۱:۲۷ ✿شمیم زندگی✿
خیلی چیزهای دیگه دارن فراموش میشن لاله هاکه....
پاسخ:
بله متاسفانه...
۰۳ تیر ۹۵ ، ۲۳:۰۳ آبان دخت :)
چرا اینجا آپ نمیشه؟ :(
پاسخ:
میشه ان شاالله...
۰۳ تیر ۹۵ ، ۲۳:۵۰ آبان دخت :)
منتظریم آقای آووکادو :)
پاسخ:
لطف دارید :-)
من همیشه به دو تا گل ارادت خاص داشتم
یکی گل آفتابگردون
یکی لاله واژگون

پاسخ:
خیلی هم خوب :-)
اولین باری که این گل رو دیدم شاید ۱۰ سال پیش و یا بیشتر باشه، خیلی برام عجیب بود، تو کوه بودیم، پدرم چیده بود، تا حالا نه عکسش رو دیده بودم و نه خودش رو، و نه اسمش رو میدونستم. هی وارونش میکردم بببنم کدوم وری درسته:)))) البته کوچیک بودم:)) ، و یادمه خیلی ذوق کردم از دیدنش،حالا با خوندن این پست این خاطره برام زنده شد، ممنون:) 
 گلا تو کوه های استان فارس بود.
پاسخ:
چه خاطره ی زیبایی :-)
۰۵ تیر ۹۵ ، ۱۳:۰۰ نیمه سیب سقراطی
یه همراه خوبم همراهیت کنه که فبها :)
پاسخ:
واقعا ..
لاله های واژگون واقعا فوق العاده زیبا هستن
پاسخ:
:-))
چند سالی میشه دیگه نرفتم به طبیعت پر از این گل
پاسخ:
برای سال بعد تو برنامه تون قرار بدید :-)
چقدر این پست خوب بود...

راستی وبلاگت رو بده دست گندم برات بفروشه :))
پاسخ:
:-)

+چشم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">