اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

آشپزی یک تفریح است! از آن لذت ببرید...

چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۲۰ ب.ظ

باید اعتراف کنم که هیچ گاه آشپزی را کاری وابسته به جنسیت ندانستم و معتقدم آشپزی یک هنر است که زمینه ی استعدادی را لازم دارد؛ مانند نقاشی یا حتی نجاری! اما این هنر در ایران برای برخی افراد جنبه ی حرفه ای را دارد، برای بعضی افراد جنبه ی تفریح و برای دسته ی سوم جنبه ی اجبار!
هر موقع در منزل بیکار هستم و به انجام کاری فکر می کنم که حس و حال بهتری داشته باشم، آشپزی بهترین گزینه است.

عکس: آووکادو/  1395.8.19

موافقین ۳۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۹
آوو کادو

اعترافات

نظرات  (۴۱)

نوش جان^_^
پاسخ:
سپاس :-)
۱۹ آبان ۹۵ ، ۲۱:۲۴ مـــیـــچـــکـــا بانو
عالیه :)) ..
پاسخ:
:-))
پس از نیروهای سوخته و چرب و شور مسلما قذغن میشود دیگر :))
پاسخ:
سوخته و شور حتما :-)
من گاهی اوقات انقدری که از اشپزی لذت میبرم از غذا خوردن لذت نمیبرم این مسئله که تو کیک پزی بیشتر خودش و نشون میده
عکس دلم و برد :))
پاسخ:
واقعا خوشحالم براتون که این لذت رو درک میکنید :-)

+:-))
موافقم. آشپزی از کارهاییه که در خوابگاه دلتنگش میشم و الان به شدت دلم کیک پختن میخواد :| آشپزی کردن نقاط اوج خودش رو داره مثلا چلوگوشت وقتی که دارچین رو جدا از بقیه ی ادویه ها اضافه میکنی، قرمه سبزی وقتی سبزی اش رو میریزی یا پودر لیمو امانی اضافه میکنی گوجه بادنجون وقتی که سیرداغ پیازداغ درست میکنی ... :)))
پاسخ:
نقاطِ اوج عطر آگین و مست کننده ...:-)

+یاد آشپزی های دوران خوابگاه به خیر../
سلام :)
با توجه به مشاهدات من در خانواده و اطراف، نمیدونم چرا آقایون اگه به آشپزی علاقه ای نشون بدن، توی پختن پیتزا و فست فود جاته
شما هم همین طورید؟ :)
پاسخ:
سلام
اتفاقا علاقه ی من در غذا های سنتی هم هست!!
حالا شاید در آینده بیشتر هنر نمایی هام رو در معرض نمایش بذارم!! ;-)
۱۹ آبان ۹۵ ، ۲۱:۴۶ نیمه سیب سقراطی
شدیدا موافقم ! آشپزی از اون دست کارایی که حال بدم رو خوب و حال خوبم رو خوب تر میکنه ^_^ کیک و شیرینی پزی که اصلا غوغا میکنه ^_^
+ چه پُر پنیر و هوس انگیزناکه ، به به :)
پاسخ:
واقعا همینطوره :-)
در مورد شیرینی جات تجربه ی کمی دارم؛ باید بیشتر تجربه کنم :-)

+:-))
به به به به! خیلی هم عالی :))) نوش جان و دست مریزاد به این هنر :))
موافقم که آشپزی کار حال خوب کنیه :)

:: کاش اینقدر کمرنگ نباشین تو وبتون...
پاسخ:
متشکرم :-))

+کاش...
چقدر شبیه ِ هم فکر میکنیم :)))) ولی یه فرق داریم ! شما بلدین من هیچی بلد نیستم :|
ولی عاشقِ آشپزی عم حتی اگه هیچی بلد نباشم :|
پاسخ:
شروع کنید به یادگیری
پیشرفت در آشپزی خیلی سریع اتفاق میوفته :-))
۱۹ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۵ رفیعه رجعتی
دوستانی که بنده رو میشناسن،میدونن که از نظر آشپزی،صفر ام:| زیر صفر حتی:| توو خوابگاه هم بچه ها بخش "ظرف شستن " رو بر عهدم قرار میدن:| ولی خب تنها زمانیکه آشپزی ، میتونه کمکم کنه ،وقتایی هست که ناراحتم از دست کسی:))) یعنی عصبانیتم رو روی مواد غذایی خالی میکنم:دی
پاسخ:
هیچ وقت تو خوابگاه ظرف نشستم!!

+چه آشپزی خشنی! :-)
آووکادو جان، داداش! از عکسش معلومه که چه کردی، دمت گرم و نوش جان ;)
پاسخ:
ممنونم داداش :-)
چقدم خوشمزه به نظر میرسه ^__^
پاسخ:
:-))
۱۹ آبان ۹۵ ، ۲۲:۳۶ گمـــــــشده :)
دلم پیتزا خواست
:دی
پاسخ:
منم دلم پیتزا میخواد! :-)
یه دفعه یکی ازم پرسید حاضری چه قدر ماهانه بدی یکی بیاد همه وعده های غذاییت رو این مدلی ( منظورش با کیفیت خوب با دیزاین عالی بود ) برات آماده کنه ؟ گفتم به شرط اینکه نصف ماه رو بیاد . من آشپزی رو دوست دارم ...
آشپزی تو هر زمینه ای ( سنتی - فرنگی - دسر - پیش غذا و ... ) خیلی لذت بخش ِ .
پاسخ:
خوشحالم که اکثر بلاگر ها علاقه مند به آشپزی هستند :-)
نوش جونتون باشه تنها تنها ایش😐😒
اصنم خوشمزه ب نظر نمیاد
امضا مهرایی بسیار شکمو و دهن اب افتاده😧😕
پاسخ:
متشکرم :-))
۱۹ آبان ۹۵ ، ۲۳:۱۸ آفتابگردون ...
پس شما هم میفهمید که:
"وای از این روزاکه آشپزی هم حالمو خوب نمیکنه"
یعنی چی...
پاسخ:
میفهمم...
دقیقا موافقم.. آشپزی همیشه میتونه فوق‌العاده باشه.. واسه یه مدت میتونه فکرتو آزاد کنه و یه لذت شیرین بهت بده ^___^ 
و مسلما این اتفاق توی پختن کیک و شیرینی و دسر و اینا چند برابره :)) 
پاسخ:
با این همه توصیه، باید برم شیرینی پز بشم ;-)
تنهایی :|

+این علاقه تون به پنیر پیتزا تن رگهای قلبتون را بدجوری میلرزونه..
پاسخ:
+شاید!
یاد اون نیمروی خوشمزه افتادم که قبلناً عکس گذاشته بودی :دی
پاسخ:
:-))
نوش جان...
آشپزی با عشق لذت بخشه
پاسخ:
:-))
۲۰ آبان ۹۵ ، ۰۱:۰۸ سِناتور تِد
بح بح
بوش زده بیرون اصن :))
+جرج بوش نه! بو :+))
پاسخ:
:-)))
بح بح ببین آووکادو چه کردهههه

هیچ کاری وابسته به جنسیت نیست
پاسخ:
:-)

+موافقم
سخته :دی
نوش جان :) 
پاسخ:
متشکرم :-)
۲۰ آبان ۹۵ ، ۰۹:۴۲ وال کوهان دار
یه بار خواستم پیتزا تابه ای درست کنم قشنگ گند زدم
پاسخ:
یک بار امتحان کردن کافی نیست!
سلام
منم
فقط بهترین گزینه برای اشپزی اینه که اشپزخونه ی خودت باشه ، امثال ماها که تو خونه ی بابامون تشریف داریم و مامانمون رو اشپزخونه ش وسواس داره ، اشپزی کردن برامون رویایی بیش نیست :)
پاسخ:
سلام
واقعا تا حالا ازین زاویه نگاه نکرده بودم..!
یه تیکه برداشتم با اجازه :دی

پاسخ:
نوش جان :-)
اصن میزم ایده ال میدونم😂
پاسخ:
:-)
۲۰ آبان ۹۵ ، ۱۲:۵۱ اشک و لبخند
آووکادوی هنرمند :) نوش جان
پاسخ:
متشکرم :-)
۲۰ آبان ۹۵ ، ۱۳:۲۸ یا فاطمة الزهراء
چه غذای خوش رنگ و با روحی
پاسخ:
:-))
۲۰ آبان ۹۵ ، ۱۶:۰۳ کفشدوزک بلاگ
(-: شما با این پستاتون دارین با روح روانم بازی میکنین عصن
نوش جان
پاسخ:
ممنونم :-)
نوش جان:)
پاسخ:
سپاس :-)
۲۰ آبان ۹۵ ، ۲۱:۰۳ مبهم الملوک
به به  چه کردی ^___^
در مقابل تمام کیفی که اشپزی داره یه چیز دیگه ای هم داره تحت عنوان "غذای خودته!" 
بلی در حال حاضر من کل تابستون شام و ناهار رو درست کردم و چون غذای خودم بود کلاااا  با شور خاصی میخوردم و از وقتی رفتم خونه  مادر گرامی میگه نچ نچ نگااا چیقده لاغر بودی پدر جان هم از اون ور خونه تکذیب میکنه....شیرینی پزی هم  بنظرم خیلی جذاب میاد درواقع خیلی خیلی جذاب :)
پاسخ:
چون غذای خودمه میخورم و تعریف میکنم ;-))
گل پسر چه کرده :)
خداروشکر رو به راهی :)
نوش جان:)
پاسخ:
متشکرم :-)
اشپزی عشقه خب :)
پاسخ:
:-))
آشپزی از جمله کاراییه که باید با عشق انجامش داد: )
+عالی: )
پاسخ:
واقعا :-)
چقد خوبه این وبلاگ ......................
پاسخ:
متشکرم :-)
آشپزی خیلی حس خوبی داره...
پاسخ:
:-)
مرحبا و آفرین.. باید بگم در مرحله یک هستی. غذاپختن که دقت در اندازه ها و ترتیب ها و ادویه ها آدم رو از غصه هاش نجات میده و حال آدم بعدش بهتر میشه..
 بعد میای به مرحله دو که پختن کیک و شیرینی هست که اصلا دیوونه کننده است و یه نشاطی تو خودش داره.. وسط بوی وانیل و شیرینی کیک ،ذائقه ی روحت هم شیرین میشه، حالت بهتر میشه..
مرحله 3: نون پختنه. که کار هرکسی نیست و دل و روح و روان و ذهنت باید به یه مرحله ای از آرامش رسیده باشه که بتونی نون رو خوب در بیاری..
یه مثال معروف هست که میگه: هر شیرینی پز خوبی حتما آشپز خوبی هم هست ، اما هر آشپز خوبی لزوما شیرینی پز خوبی نیست!! و اینکه درآوردن و پختن یه نون خوب اوج هنر و آخر کار یه اوستاست. به خاطر همین تو قدیم فقط یه مادر به این درجه میرسیده..
پاسخ:
متشکرم :-)

+نون پختن رو هم امتحان کردم! ;-)
۲۶ آبان ۹۵ ، ۱۶:۱۰ منتظر اتفاقات خوب
آشپزی هم یه نوع خلقته و خیلی از ماها آفریدن رو دست داریم.
بنظر خوشمزه میاد.
پاسخ:
:-))
منم اشپزی رو خیلی دوس دارم
پاسخ:
:-)
۱۶ تیر ۹۶ ، ۱۲:۵۵ زیـ^ـــ^گما !!
خب شاید لذت بخش باشه ولی باید مثل بچت ازش مراقبت کنی تا نتیجه بده:|
پاسخ:
هووم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">