اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

مرسی آقای کافو

سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۳۰ ب.ظ


هوای محل کارم مثل سابق نیست. حساب و کتاب ها مشکل اساسی پیدا کرده و هر روز آقای مدیرِ مالی و دستیار خانمش، که همیشه روسری‌اش را چهار بار دور گردنش می‌پیچد، در حال مذاکره و جلسه با آقای رئیس و آقایان معاونان هستند. پروژه‌ی مربوط به من تا اطلاع ثانویه تعطیل شده. سرِ سنگینم را روی میز می‌گذارم؛ به بیکار شدنم فکر می‌کنم؛ به چهارصد هزارتومنی که به اجاره ی خانه‌ام اضافه شده فکر می‌کنم؛ احساس خستگی می‌کنم. باید انرژی خودم را برای عصرها نگه دارم. عصرها با یک شاخه گل جلو خانه‌شان منتظر می‌نشینم تا بیاید و من برایش نقش بازی کنم که فعلا اوضاع شرکت و پول و اجاره‌خانه و همه چیز رو به راه است! بعد هم کمی در این شهر کثیف بچرخیم یا به سینما برویم و من سرِ سنگینم را روی شانه او بگذارم و فیلم را نگاه نکنم. شب که شد همان جای اول پیاده اش کنم و منتظر باشم تا دستش را تکان بدهد و وارد منزل شود و سرِ سنگینم را روی فرمان بگذارم. چند نفس بریده بریده بکشم و راهم را ادامه دهم تا فردای پیش‌بینی نشده از راه برسد. ناراحتم که راستش را نمی‌گویم اما واقعا کاری از او ساخته نیست.

+مرسی آقای کافو که ما را در گروهی گذاشتی که برای چند ساعت به خودمان افتخار کنیم...

موافقین ۳۰ مخالفین ۱ ۹۷/۰۴/۰۵

نظرات  (۲۹)

۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۶:۳۶ مه گل سهروردی
چرا تراژدی زندگی تو ایران اینقدر تلخ و بد مزه و بعضی اوقات شیرینه...؟:/
پاسخ:
دلیل روشنی براش وجود نداره جز تعدادی حدس و گمان...
:( ان شاء الله همه چیز زودتر به روال عادی برگرده...
پاسخ:
ممنونم :-)
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۶:۵۲ آفتابگردون ...
بهش بگو. همین که بعدا ناراحت میشه که حالا بهش نگفتی هم اینکه زندگی گذروندن مشکلات کنار همدیگس. این روزا میتونه تحملش با همدیگه خاطره بشه یا بشه یه نقطه دلخوری. من نمیفهمم چرا شما مردا فک میکنین نباید این چیزا رو بگید که یعنی گفتنسو ضعف خودتون به حساب میارید :/
پاسخ:
من امید دارم که این مسائل حل بشه ناراحت شدنش در آینده اتفاق نیوفته

+تقریبا خودمم میدونم که راه درست اینه که بگم...
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۷:۰۷ پلڪــــ شیشـہ اے
ان شاءالله که بازم کارتون رونق سابق، بلکه بهتر از اون رو پیدا کنه.
خانمها دوست دارند توی مشکلات کنار همسرشون باشند. حتی اگر ناراحت بشوند. حداقل خواسته ها و انتظاراتشون رو مدیریت می کنند. به طرف مقابل آرامش بیشتری می دهند.
پاسخ:
متشکرم
نکته ی خوبی رو اشاره کردید
خدا بهت صبر بده مرد
پاسخ:
ممنون
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۷:۵۲ آسـوکـآ آآ
همه مون ترس از بیکار شدن همیشه همراهمونه . . .
انشاالله که همه اتفاقای بدی که پیش بینی کردید نیفته :)
پاسخ:
روزی که وارد دانشگاه (شریف) شدم فکر کردم دیگه ترس از بیکار شدن با من نخواهد بود و موقعیت های شغلی جذابی رو پیش رو دارم اما ...

+متشکرم :-)
همون شعر چاووشی
.
.
.
طاقت بیار و مرد باش...
پاسخ:
هوم
سعی میکنم
فقط کاش پایانش تلخ نباشه :)
پاسخ:
ان شاالله تلخ نیست
۰۵ تیر ۹۷ ، ۲۱:۲۶ بهارنارنج :)
:,(
پاسخ:
...
خدا بزرگه...
۰۵ تیر ۹۷ ، ۲۱:۳۸ گمـــــــشده :)
به هر حال اگه بهش بگین لازم نیست نقش بازی کنین 

پاسخ:
لازم نیست نقش بازی کنم ولی باید بهش دلداری بدم!
۰۵ تیر ۹۷ ، ۲۲:۰۳ بانو ف تک نقطه
که میگوید مایوس نباش؟
من امیدم را در یاْس یافتم
مهتاب ام را در شب
من عشق را در سال بد یافتم
زندگى با من کینه داشت
من به زندگى لبخند زدم
خاک با من دشمن بود
من بر خاک خفتم
و هنگامی که داشتم خاکستر میشدم
گر گرفتم ...






ما هم خیلی خسته و غمگینیم .. به زندگى مشترکمون که فکر میکنم ترس برم میداره از مبهم بودنش ، از دل بیقرار و شونه های خمیده ی یار ..
که ما سپر انداختیم اگر جنگ است ...
پاسخ:
اکثر مردم عادی همین وضع رو دارن و از آینده ی نزدیکشون هیچ اطلاعی ندارن... مبهم ترین اوضاع... چاره چیه؟
۰۵ تیر ۹۷ ، ۲۲:۱۲ :: فروردین ::
غمگینی این روزها آقای درخت...
پاسخ:
غمگین نیستم، مبهم و گیج ام...
چه خوب که می تونین سرتون روبذارین روی شونه ش
پاسخ:
هوم
باید بیشتر قدر داشته هام رو بدونم...
من واقعا از ته ته وجودم ناراحت شدم این پستو خواندم ، خدا نکنه که بیکار بشی 
تجربه ای همچین موقعیت برا داییم که تازه داماد بود داشتم
غرور مرد خیلی سخت که شکسته بشه 
پاسخ:
ناراحت نباشید... توکل بر خدا...
۰۵ تیر ۹۷ ، ۲۳:۰۷ نیمه سیب سقراطی
در شرایط مشابه ترجیحم این بود که اوضاع احوال رو بدونم. دو نفری کمتر سخت میگذره.
از ته ته اعماق دلم دوست دارم شاد و خوش باشید.
پاسخ:
دونفری، غمش دوبرابر میشه...

+خیلی ممنونم :-)
۰۶ تیر ۹۷ ، ۰۱:۱۳ آشنای غریب
چرا کسی باور نمیکنه اوضاع خرابه
چرا کسی درک نمیکنه
هر چه شرایط مالی خراب میشه
تجملات هم زیاد میشه ، مخارج زیاد میشه و ...
وتازه پدر و مادر خودم قبول نمیکنن من به زن آینده چه طور بگم که مراعاتم کند.
پاسخ:
همه آستین بالا زدن برای نابودی..!
الا بذکر الله تطمئن القلوب... 

:-)
پاسخ:
:-))
نمیشه یه خونه اجاره کنید که اجارش کمتر باشه؟؟
من روزهای اول زندگیم فهمیدم همسرم بیکار شده توقعاتم و به صفر رسوندم
هیچ طلایی نخریدم،خرید عروسی نکردم،تو یک اتاق با مادرشوهرم زندگی کردم تا روزهای سفید برسه...
این ها برای سال۹۵بود دهه شصت نبود...
میشه زندگی کرد اما یکم سخت تر
پاسخ:
شاید ما هم مجبور بشیم یه مقدار از کارای شما رو انجام بدیم...
باز خدارو شکر تو این روزای سخت اون هست که سرِ سنگینتون رو بذارید رو شونه اش و مدتی آرامش داشته باشین :)
خدا بزرگه!

پاسخ:
درسته
خداروشکر و توکل بر خدا :-)
۰۶ تیر ۹۷ ، ۱۱:۱۰ پـــــر ی
بیکاری خیلییی بده. خودم چند ماهه که درگیرشم. ایشالا که کارتو از دست ندی
پاسخ:
ان شاالله :-)
میگذره
آدما تو سختی ها ستاره میشن:)
پاسخ:
همینطوره :-)
۰۷ تیر ۹۷ ، ۱۲:۳۵ گندم بانو
اولا ایشالا ایشالا ایشالا که همه چی درست بشه.

ثانیا، من به عنوان یه زن، اگه در جریان مشکلات همسرم قرار بگیرم خیلی ناراحت میشم، ممکنه حتی چند روز گریه کنم، ولی واقعا ترجیح میدم در جریان باشم! بهم احساس محرم بودن میده و احساس هم‌دل بودن :)
پاسخ:
خیلی ممنونم :-)

+هووم...
خوش به حال یلدا که یکی حواسش بهش هست.
مرسی از شما آقای آووکادو. 
پاسخ:
خواهش میکنم
۰۸ تیر ۹۷ ، ۰۹:۱۴ محبوبه شب
از همین روزای اول پنهان کاری رو بذارید کنار..
منم با گندم موافقم.
ناراحت میشیم ولی میدونیم که محرم اسرار همسرمون هستیم
اینکه چیزی رو ازمون مخفی نمی کنن.

درست میشه ان شاءالله
توکل بر خدا
:-)
پاسخ:
چشم
توکل بر خدا
۰۸ تیر ۹۷ ، ۱۵:۵۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
چرا بهش نمیگید؟! شاید کاری از دستش برنیاد! ولی میتونه درکتون بکنه! شریک زندگی تو همه چی شریکه!
من اگه جای عزیزتون بودم ناراحت میشدم:/
پاسخ:
هوم
درست میگید
۰۹ تیر ۹۷ ، ۱۳:۱۱ פـریـر بانو
من آخرش نفهمیدم شریک شدن یه درد با یه نفر دیگه، نصفش می‌کنه یا دوبرابرش...
همه‌چی به هم ریخته این روزها...
امیدوارم حل شه به زودی...
پاسخ:
واقعا این سوال خیلی مبهمه... مثل اینه که بگی اول مرغ بوده یا تخم مرغ...!

+ممنونم 
سلام چه وب خوشملی داری موفق باشی خیلی زیباس
خوشحال میشم به وبم سربزنی ..مرسی
پاسخ:
ممنونم
کدوم وب؟!
چقدر دردمندیم هممون ...

چقدر دردمند ...
پاسخ:
خیلی
خیییییلیییی
می توانم بپرسم دغدغه شما از نوشتن چیست؟
قلم پایداری دارید ای درخت
اما خروجیش چیست برای من مخاطب؟
پاسخ:
من فقط روزمره نویسی میکنم
چیزایی که باید از ذهنم تخلیه بشه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">