اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

سگ سیاه افسردگی

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰ ق.ظ

این روزا خونه نشین شدن برام خیلی عذاب آور شده. شما تصور کنید دختری که از 7 تا 26 سالگی حتی یک روز کامل رو توی خونه نمونده! دختری که تمام زندگیش تلاش و دویدن بوده. دویدن برای مدرسه، چون باید فرزانگان میخونده... دویدن برای دانشگاه، چون باید شریف میخونده... دویدن برای دکتری، برای مهاجرت، چون مثلا باید با کیفیت بهتری زندگی میکرده... دویدن برای راحت شدن از یک اشتباه، اشتباهی که به خاطر تنها موندن تو یه کشور زبون نفهم انجام داده. آووکادو راست میگه که "زیاد دویدن خطر زمین خوردن رو افزایش میده." همین دختر الان مجبوره که روزهای متوالی رو توی خونه بمونه و قرص های لعنتی رو بخوره چشمش به در و پنجره سیاه بشه که شاید دو هفته یک بار آووکادو بیاد! آووکادوی خسته و شلوغی که داره بیشتر از توانش تلاش میکنه. آووکادویی که تازگیا زیر چشماش چال افتاده و سیاه شده و اون دختر هر وقت به اون سیاهی نگاه میکنه گریه ش میگیره. دو روز فرصت دارن که شال و کلاه کنن و بچرخن تو این شهر کثیف (نقل از آووکادو) از سینما و تئاتر تا کافه و رستوران و خیلی زود دو روز موندن آووکادو تموم میشه و این دختر دوباره میشینه تو خونه و زل میزنه به در و پنجره و قرص های لعنتی رو میخوره و حتی حال نداره که جواب تلفن مرکز مشاوره رو بده و باید منتظر دوهفته بعد باشه... شایدم سه هفته...

پی نوشت یک: این پست بدون هماهنگی با آووکادو منتشر شده و ممکنه هر لحظه حذف بشه...

پی نوشت دو: نمیدونم چرا این چیزا رو اینجا نوشتم؛ حالا باز ممکنه مثل پست قبلی یه سری افراد بیان یه حرفایی بزنن که نباید زده بشه، حرفایی که مثل چکش میخوره تو سر آدم... البته که اکثر خواننده های اینجا انسانیت و مهربونی جزیی از وجودشونه و نظراتشون چکش ها رو میشوره و میبره...
موافقین ۲۰ مخالفین ۳ ۹۷/۱۰/۰۹
یلدا

نظرات  (۳۲)

۰۹ دی ۹۷ ، ۱۱:۱۸ آسـوکـآ آآ
اینکه یلدایی که همیشه تو نوشته ها بود، حالا خودش میاد و اینجا می نویسه. خیلی دلچسبه. خیلی زیاد. :)
امیدوارم زودی دوری و فاصله از بین بره و همیشه کنار هم دلخوش و خوشبخت باشید. این قرص ها احتمالا( من که می گم حتما) با از بین رفتن فاصله دور ریخته میشن.
دختری که بیست و شش سال قوی بوده، باز هم میتونه باشه. مطمئن باش.
پاسخ:
:)
ممنون بابت آرزوها خوبت :)
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۱:۲۲ بهارنارنج :)
یلدا،اینجوری که نمیشه عزیزم شما بابد قوت قلب هم باشین،تو خونه نشین برو باشگاه برو استخر،هرروز برنامه بریز اصلا برو کلاس شیرینی پزی بعد اوکادوو که اومد یه عالمه چیز میز خوشمزه براش اماده کن بده ببره،برو کلاس رقص اصلا کاری کن انقدر انرژی بگیرین از هم که حال جفتتون خوب شه،باشه عزیزم؟:)تو انقدر خوبی که حیفه روزات به غم بگذره،براش قوی باش شاد باش برا خودت،ببین امروز کلاس رقص ثبت نام کنیا با چندتا دوست پایه باشه ترجیحا😁
پاسخ:
کلاس و باشگاه رفتن رو مشاور هم زیاد بهم میگه اما انگار هیچ انرژی برای این کارا ندارم
چند بار تلاش کردم که باشگاه برم اما تمام زورم 2 جلسه متوالی بود. انگار باشگاه برام شکنجه گاه شده بود...
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۱:۳۷ صبورا کرمی🦄
عزیزم... برات کلی انرژی مثبت میفرستم.... زود حالت خوب بشه و ادامش به قلبت سرازیر بشه ❤
پاسخ:
مرسی دوست عزیزم :)
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۲:۰۶ بانو ف تک نقطه
یلدا ، من قشنگ تو همین حال و هوام .. منم از بچگیم همش دویدم ، این کلاس زبان ، اون کلاس موسیقی ، وای کلاس تست فلان ، مدرسه تیزهوشان بیسار ، وای دانشگاه ، وای ..
و حالا منم تو خونم همش تا سعید هر دو هفته سه هفته یه بار دو سه روز بیاد و همو ببینیم و بره .. اونم که تا دو بار همو نفس نکشیدیم ، تموم میشه .. :) از اردیبهشتی که گذشت، تا اردیبهشتی که میاد ، روال ما همین شده ..
اما خودتو ننداز .. از اینکه آووکادو به یلدا احتیاج داره که بگذریم ، خود یلدا هم به یه یلدای قوی و سرپا احتیاج داره .. افتادن طبیعیه و قابل درک ، ولی اگه خودتم خودتو بندازی ، یجوری میفتی که دیگه فقط سر زانوهات زخم نمیشه،استخونات میشکنه و دیگه هرکار کنی نمیتونی بلند شی .. :)
قرص و دارو و اسم مشاور واسه این الان تو روزاته که حالت بهتر شه یلدا ، نه که با فکر بهشون حالت بدتر شه و بی جون تر بشی .. :)
در این حصار بشکن عزیزم😘
پاسخ:
زورم خیلی کم شده. اصلا انگار هرچی زور میزنم که بلند شم، بیشتر انرژیم مصرف میشه و تموم میشه.
فقط وقتی که آووکادو کنارمه انرژی دارم بعدش انگار بادم خالی میشه و میوفتم یه گوشه. خیلی فکر ها از ذهنم میگذره که باید قوی باشم و بلند شم اما فقط در حد فکر باقی میمونه، ماهیچه هام یاری نمیکنن که فکرامو عملی کنم...
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۲:۳۲ میــ๛ آنـہ
چرااین روزاتموم نمیشن؟
پاسخ:
تموم بشه چی جاش میاد...
چوب خدا صدا نداره.. هر کاری تاوانی داره
پاسخ:
شاید اینطور باشه
شما هم بهتره مراقب کارایی که میکنی و حرفایی که میزنی باشی
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۴:۰۲ بهارنارنج :)
تو که اهل تلاش بودی میدونی گاهی ادم باید خودشو هول بده تا اوضاع خوب شه
پاسخ:
درسته. هول محکم...
یلدای عزیز و مهربون:)
سرشت بعضی آدما دویدنه ، 
دویدنه که حالشونو میاره سرجاش!اگه آدم یک‌جا نشستن نبودی و نیستی. 
از الان هم نشین و نمون قشنگِ موخرمایی!
پاسخ:
دقیقا همینطوره. من با نشستن دارم نابود میشم...
:))
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۴:۴۵ گندم بانو
تو بی‌هدفی گیر کردی!! منم بودم تو همین موقعیت!!
وقتی بچه‌ای هدفت نمره و مدرسه‌های نمونه و سمپاده... بعدش دانشگاه، بعدش واسه ما شغل، واسه شما مهاجرت... بعدش پیدا کردن یه همسر مناسب! بعدش یهو هیچی!!! میبینی دیگه آرزوی گنده‌ای نداری که بلد باشی براش یه کاری بکنی!! آرزو هست، رویا هست، ولی انگار از دستت هیچ کاری برنمیاد!!! آخ که من چقدر لمس کردم این روزا رو...
یه هدف کوچولو پیدا کن واسه خودت. یه هدفی که بلد باشی باید براش چیکار کنی!! نرو ایروبیک! برو کاراته!! که تلاش بخواد... پیشرفت بخواد... رشد داشته باشه... برو دنبال هنر... برو آشپزی (آخ این خیلی مهمه!!) برو کاری کن که مجبور باشی باز براش بدوی! برو یه زبون جدید یاد بگیر!
تو که مث من ته دنیا گیر نکردی! تو بی امکانات‌ترین شهر ایران که نیستی!! پس برو و زندگی کن! هر چی بیشتر این وضعو ادامه بدی عمیق‌تر میشه!!
اصلا باشگاه شکنجه‌گاه... برو و شکنجه شو!!! اونقدر برو تا شکستش بدی و دیگه نتونه شکنجه‌ت کنه!! دنیا فقط ظاهر قشنگی داره... حس کنه ضعیف شدی قورتت میده :/
پاسخ:
دقیقا زندگی داره قورتم میده...
سعی میکنم آشپزی کنم اما وسطش میرم تو یه دنیای دیگه و غذا یادم میره، همه چیز خراب میشه... یا حاضرم 14 ساعت بخوابم تا مجبور نباش باشگاه برم یا یه کار مفید انجام بدم!
باید تغییر کنم اما استارت این تغییر مساله س.
خودت فکر میکنی چی حالتو خوب میکنه اینکه همیشه آووکادو باشه ؟؟؟ یا محقق شدن یه رویا ؟؟چی دوست داری ؟؟؟آدم اگه رویایی نداشته باشه ساکن میشه ،الان من دقیقا توی وضعیت مشابه شما هستم ولی دست به یه کارایی زدم ،فکر میکنم اگه خودت با خودت کنار نیای حتی وقتی جناب آووکادو میاد هم باز ته دل شاید خیلی با انرژی نباشی ،بای بلند شی این بلند شدنم نیازی نداره حرکتای بزرگی باشه از همون اول ،من مبتلا به یک بیماری هستم از همون بچگی با حرفا و تمسخرای مردم بزرگ شدم یلدا جان هیچ وقت فراموش نکن آدمایی که توی مغزشون چیزی نیست یعنی نمیتونن با اندیشه های بزرگ مغزشون رو پر کنن جایگزینش رو با حرف زدن در مورد مردم و کارای بیهوده پر میکنن اما خیلی وقته به حرفای مردم اهمیت نمیدم ،البته گاهی بعضی از حرفا سنگینه اما زیاد نزار سنگینیش روی دلت بمونه ،بازم بدو به این فکر کن تو یه آدم معمولی نیستی تو ساخته نشدی برای روزمرگی ،تو یه آدم باهوش و با استعدادی که آووکادو عاشق شده ،پس برای چیزایی که داری محکم بمون مثل یه آدم فوق العاده ویژه و خاص
پاسخ:
نمیدونم چی حالمو خوب میکنه. یکی از چیزایی که حالمو خوب میکنه آووکادوِ اما بقیه چیزا رو نمیدونم. انگار گیجم.
حرفای سنگین که منو له کرده اما واقعا سعی میکنم توجه نکنم. سعی سخت.
انگار مغزم کار میکنه اما دست و پام فلج شده...
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۶:۳۴ آفتابگردون ...
یلدای زیبا، یلدای قوی، یلدای مهربون و خون گرم!
اول اینکه یادت نره روزهای سخت برای همه ی آدمها وجود داره، هرکسی یه جور داره میجنگه و جلو میره پس تو تنها نیستی و یه عالمه آدم هستن که درکت میکنن و مثل تو برای چیزای مهم زندگیشون تلاش میکنن. در کنار تموم سختی ها و تلخی های زندگی (دقت کن که گفتم در کنارشون و همراهشون، نه بعدش) حتما چیزای ناب و شیرینی هم هست! پاشو عینک واقع بینی رو بزن ببین چه چیزای قشنگی برات ساخته این موقعیت سخت. مثلا اینکه اگر آوو میتونست همش پیشت باشه و این همه دلتنگی نداشتی قطعا شیرینی اون دو روز وصل هم کمتر بود. شاید بگی من به شیرینی کمتر قانعم اگر کنار هم باشیم ولی زندگی بازی های زیادی داره، ممکن بود حاشیه های دیگه ای بهتون بده که بیخودی بگومگو کنین و از هم دلخور باشین یا کسایی بیان و گند بزنن به همه چی... یه بار دیگه نگاه کن به این روزا و سعی کن یه جور دیگه ببینی. بعلاوه مهمه که ایمان داشته باشی این روزهای سخت تموم میشن و روزهای بسیار شیرین تری نسبت به قبل تو راهه. منظور از شیرین، بدون مشکل نیست منظور اینه که هیچ رنج و مشکلی نتونه حال خوب با هم بودنتون رو خدشه دار کنه و حال دلتون خوب باشه عزیزم :) وگرنه بقول مادربزرگامون زندگی بدون مشکل مال مرده هاست!
خودت بشین فکر کن ببین چی حالتو عوض میکنه. برای همه نمیشه نسخه واحد پیچید. بهترین نسخه رو خودت میتونی بپیچی! مهمترین اصل اینه که بدونی فقط خودت میتونی اوضاع روحیتو عوض کنی نه هرکس دیگه. مثلا من با دیدن عکس و فیلمای قدیمی و چرت وپرت گفتن(!) و بیرون رفتن با دوستای صمیمیم حالم بهتر میشه. شاید کسی با آواز خوندن یا ساز زدن. من کتاب فروشی که برم دنیا رو بهم میدن. خرید رو هم دوس دارم گاهی سریال میبینم یا ایده ی پخت غذا و یه دسر خوشمزه رو پیاده می کنم. بعضی وقتا نقاشی میکشم و... فکر کن ببین چی حالتو خوب میکنه معطلش نکن :) بعد بیا از حال بهترت و تاثیر خوبش روی زندگی قشنگتون برامون بنویس
پاسخ:
من که خون گرم نیستم! آفتابگردون خون گرمه :))
خیلی از این شاید ها تو ذهن خودمم میچرخه و همیشه آووکادو میگه خیر در اون چیزیه که اتفاق افتاده.
یه چیزایی بودن که قبل تر ها حالمو بهتر میکرد، مثلا همین چرخیدن تو شهر کتاب، یا سینما و تئاتر، اما الان واقعا نمیتونم چیزایی که حالمو خوب میکنه پیدا کنم . باید خیلی تلاش کنم... خیلی زیاد...
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۹:۰۱ بهــ ــار..
اقا من اینقدررر خوشحالن از اینکه شما اینجایی که اصلا حد و حساب نداره :))))
یه عالمه خوشحالی‌های یهویی و غیرمنتظره برات آرزو میکنم. از اونایی که روز آدمو میسازه و بی‌دلیل لبخند می‌زنیم بعدشون.
همه‌چی درست میشه، شاید دیر. شاید زود. ولی مطمئن باش که میشه.
دوست مهربون موقشنگ من *_*
پاسخ:
شما خیلی لطف داری دوست مهربون :))
امان از آووکادو که موهای منو پیش همه معروف کرده! موهایی که دیگه حال ندارم بهشون برسم...
برای ما بنویس عزیز دل... روی قدرت نوشتن حساب کن. با جان دل می‌خونیمت. 
:-)
پاسخ:
ممنونم که وقت میذارید :))
من ترجیح میدم به قسمت خوب قصه توجه کنم، به دو روز تو دو هفته که آواکادوو میاد و قرص های لعنتی فراموش میشن و خوبی این دو روز خیلی خوب :)
پاسخ:
تقریبا دوازده درصد از روزهام خوبه و هشتاد و هشت درصد کسالت بار!
۱۰ دی ۹۷ ، ۰۰:۳۱ آشنای غریب
نمیدونم از حرفای پست قبلیم ناراحت شدین یا نه
اما من با پست قبلی کلی گریه کردم

میخوام یه پیشنهاد بدم هر چند چرند باشه
آخرین سال تحصیل معلم ورزش جدید اومد وامتحانات ورزش رو خیلی جدی گرفته بود
یکیشون دو 540 متر بود
بعد دویدن 540 در مدت کوتاه 
معلم تاکید میکرد که یهو نه ایستیم
داد میزد سرمون ، فلانی راه برو ،  یاللله  و ...

گفت اگه بعد اینجور دویدن یهو بایستی قلبت میگیره
حالا منم میخوام بگم 
بعد اون همه با شتاب دویدن یهو توقف نکنین 
پاسخ:
شما چرا گریه کردین؟؟
مشکلات بالاخره درست میشه اما گاهی گریه ی زیادی آدم رو ضعیف تر میکنه. پس لبخند :)

این که معلمتون میگفته کاملا درسته. اما من بیشتر از یک ساله که توقف کردم و قلبم گرفته...
واقعا چقد انتظار بده 
چقد لعنتیه!

ان شاءالله  هر چه زود تر پایان خوب و شیرین  داشته باشه این انتظار...
بدون قرص..بدون سگ سیاه
 :)

پاسخ:
ممنون عزیزم :))
۱۰ دی ۹۷ ، ۰۲:۵۶ آفتابگردون ...
وقتی که بختک میفته روی کسی، شنیدی میگن چیکار کنه؟ میگن سعی کنه انگشتاشو تکون بده اولش...بعد کم کم میتونه دست و پاشو تکون بده و بلند شه. 
اگه تغییر برای حال خوب سخته از کوچیک تر هاش شروع کن. بیشتر به خودت اهمیت بده. مثلا یه خوراکی خوشمزه یا یه نوشیدنی مورد علاقه گزینه خوبیه. وقت گذروندن با پرنده ها یا گربه ها یا... و غذا دادن بهشون حال ادمو خوب میکنه. گلدون هم تقریبا همینطور و... . حال خوب کن های کوچیک میتونن استارت یه شروع بزرگ بشن:)
پاسخ:
آووکادو زیاد برام گلدون میخره، گاهی خودش درست میکنه و برام میاره! باید بیشتر به گلدوناش توجه کنم :)
۱۰ دی ۹۷ ، ۰۹:۳۷ گمـــــــشده :)
داروی افسردگی و دوری از یار از دید من فقط ورزشه
هر ورزشی که دوست دارین
اگه کوه نوردی باشه که چه بهتر..دوستای حدید هم پیدا می کنین.  اگه همشهری بودیم می بردمت کوه حالت از این رو به اون رو می شد
ورزش هم یه نوع دویدنه دیگه😊

پاسخ:
تقریبا ورزش رو همه بهم میگن... امیدوارم که بتونم...

کاش همشهری بودیم
۱۰ دی ۹۷ ، ۱۰:۰۸ آوو کادو
چرا پست حذف بشه؟! :-)
من که گفتم شما صاحب اختیار کل اینجایی! :-))
پاسخ:
:))
۱۰ دی ۹۷ ، ۱۱:۲۵ نیمه سیب سقراطی
زندگی یعنی همین بالا پایین ها یلدا، فقط باید جلو رفت یه وقتا با چنگ و دندون یه وقتها هم با سواری 😉 یلدا آب هم از سکون و راکد بودن به گنداب میرسه... پاشو جمع و جور کن خودتو  هزاری هم بشینی هیچ احد الناسی نمیتونه هلت بده ک راه بیفتی، کار کار خودته بانو... حیفت نمیاد؟ جوونی و عشق و استعداد و هوش ات حروم بشه؟ دست کم نگیرخودتو ... یه جوری زندگی کن که وقتی از آینده به امروزت نگاه میکنی پشیمون و حسرت به دل نباشی... دگ ببینم چه میکنیاااا 😉😁😍
پاسخ:
به این نتیجه رسیدم که فقط کار خودمه و کسی نمیتونه کمک کنه
همین الانم دارم کم کم حسرت به دل میشم...
:)
۱۰ دی ۹۷ ، ۱۲:۰۳ گندم بانو
میدونی چی تو جوابایی که به کامنتا دادی توجهمو جلب کرد؟!! اینکه اکثرا بهت یه پیشنهادی دادن و تو در جواب اکثرشون باز منفی‌بافی کردی!! ببین من دقیقا تو این موقعیت بودم. روزی بود که تو همین بلاگستان دوستام میگفتن این کارو کن اون کارو کن و من هی میگفتم نه نمیشه و من داغونم و... میدونی چی شد؟ روز به روز داغونتر میشدم!! تا اینکه یه روز حرف گوش دادم و تکون خوردم. سخت بود. خیلی سخت. اصلا تو این دنیا چه کاری آسونه؟؟ مگه همون درس خوندن آسون بود اصن؟! :/
نمیگم تکون خوردنم معجزه کرد و الان من شاخ شدم و فلان. نه! چهارتا کار ساده کردم. ولی همونا کم‌کم دلمو گرم کردن.
هیچی یهویی به دست نمیاد یلدا جان. نه یهویی میشه تیزهوشان قبول شد. نه یهویی شریف. نه یهویی آووکادو به کسی میدن و نه یهویی حال کسی خوب میشه... تو برای همه قبلیا تلاش کردی. پس با این کلمه غریبه نیستی. الانم خیلی خوب میدونی که اگه بشینی و چشم بدوزی به ترکای دیوار چیزی به دست نمیاری. همونطور که اگه قبلا نشسته بودی نه مدرسه سمپاد میرفتی نه شریف نه مهاجرت و نه حتی اگه بی‌کار نشسته بودی الان آووکادو رو داشتی!! آره بذار یادت بیارم که تو برای داشتن چیزایی که الان داری چقدر زحمت کشیدی. حالا چطور انتظار داری بشینی تو خونه و چیزی به دست بیاری؟؟؟ اینو هر کس دیگه‌ای انتظار داشته باشه میگم خب چمیدونه، اون که هیچ وقت تلاشی نکرده... ولی اینو از تو یکی قبول نمیکنم!! کلمات قدرت دارن. اونایی رو که بیشتر استفاده میکنی قوی‌تر میشن. مخصوصا اگه بار منفی داشته باشن. یعنی من شنیدم که اگه یه بار بگی نمیتونم، بعد باید ۱۷ بار بگی میتونم تا بار منفی اون نمیتونم رو از بین ببری!!!
دل بی غم در این عالم نباشد
اگر باشد بنی آدم نباشد!

ته حرفام... تا روزی که زانوی غم بقل بگیری هیچی عوض نمیشه... بدتر هم میشه. به قول یه دوست بلاگر، هیشکی جز خودت نمیتونه حالتو خوب کنه. آدما همیشه یه دلیلی برای سرزنش کردنت پیدا میکنن. مهم نیست دلیلشون واقعی باشه یا ساختگی، مهم نیست خودشون هزار تا سوراخ تو زندگیشون داشته باشن، برای این آدما هیچی مهم نیست. اونا لذت میبرن از عذاب دادن بقیه!! شاید چون باعًث میشه مشکلات خودشون کوچبکتر به نظر برسه!!
حالا میخوای بشینی و نگا کنی که خرخره زندگیتو ببُرن؟!! یا میخوای بجنگی و مثل قبل چیزیو که میخوای به دست بیاری؟
پاسخ:
کاملا موافقم با حرفات
میدونم که اگه بلند نشم و تلاش نکنم روز به روز بیشتر فرو میرم تو این باتلاق. همین الانم تقریبا تا گردن فرو رفتم
امیدوارم بیرون بیام... امیدوارم بتونم...
۱۰ دی ۹۷ ، ۱۵:۲۷ کودک فهیم
از قضا من هم مسیر مشابهی رو طی کردم و تاریکی روزهای افسردگی رو زندگی کردم بارها...
فکر، فکر میاره و موندن تو تنهاییِ خونه یعنی فکر کردن بیشتر. از خونه برو بیرون، زندگی در جریان رو ببینی زنجیره فکرهات قطع می‌شه کم‌کم.
پاسخ:
بیرون زدن از خونه خیلی خوبه اما انرژی میخواد... یه جور استارت اولیه
۱۱ دی ۹۷ ، ۰۳:۳۹ بانو ف تک نقطه
احساس میکنم اگه یکم دیگه به حرفای گندم گوش ندی میاد میگیره یقتو تا باشگاه و کلاس آشپزی و غیره میکشدت :)))))))
گندم کمک خواستی خلاصه بگو، من هستم خواهر😂
پاسخ:
آره واقعا ممکنه! :))
حالا خوبه تو سمپاد بودی، مهاجرت کردی، سه تا زبون بلدی دانشگاه خوب بودی اووکادو رو دادی که عاشقته
من هیچ کدوم از اینا نبودم هیچی ندارم که بهش ببالم از یه پسری خوشم میومد دوست معمولی بودیم گفتم بهش پسم زد، حتی جایی ندارم که با کسی بگردم چون پولشو ندارم!
باید بخونم برا ارشد که خودم و یکم نجات بدم، تصور کن چقدر این کارم برام سخته در حالی که تنها راه نجاتم همینه.. 

پاسخ:
داشته ها و نداشته،خوشی ها و غم ها، آخرشون یه برآیند دارن! ممکنه برآیند خوشحالی تو مثبت تر از مال من باشه
شاید سرعت تو توی پیشرفت بیشتر از من باشه. پس هیچ وقت خودتو دست کم نگیر و سعی کن حالا که فکر میکنی عقبی، با سرعت بیشتری حرکت کنی :)
یلدا چقدر عجیب و جالبه که اینقدر شما و آووکادو دوست‌داشتنی هستید برای ماها *_* علی‌رغم وجود این  فواصل بی جان*_*
پاسخ:
شما لطف داری مهربون :)
براتون از صمیم قلب آرزو میکنم که بزودی فاصله ها تموم بشه و کنار هم باشید برای همیشه.

شما هم دعا کن ما پول و پله ای جور کنیم بریم سر خونه زندگیمون :))
پاسخ:
ممنون عزیزم
ایشالا درست میشه :)
سلاااااااااااام
من قبلا اینجارو میخوندم وبلاگم حذف شد و رفتم 
تا اونجایی دنبال کردم که اووکادو میخواست به خانمش بگه اینجارو داره 
الان که برگشتم متعجب شدم اول نوشته بود یه دختر از شش سالگی!!!!!!
هی خوندم و کشف کردم خانمش داره اینجا رو مینویسه
خیلی عاااااالیییییییه
خیلی خیلی تبریک چقدر قلم هاتون شبیه همه ای جاااانم
پاسخ:
سلاام
خیلی مرسی عزیزم :))
پست بذارید دیگه یکیتون^_^ میام براتونا :دی
پاسخ:
باشه!
۱۳ دی ۹۷ ، ۱۹:۱۹ سمن بانو
سلام :)
چقد می فهمم این دویدنو. فرزانگان، شریف، اپلای... انگار تنها مسیر موعود موفقیت بودند.. من که چرخه رو قبل از اپلای شکستم اما اونم بعد از شکست سگ سیاه افسردگی بوده.
راستش به منم خیلی گفتن ورزش کن و این حرفا. دوستان و مشاوران. ولی من نمی تونستم. یه سخنرانی توی تد تاک هست راجع به افسرگی با عنوان "depression, the secret we all share" یا همیچن چیزی. بعد آقاهه میگهThe opposite of depression is not happiness, it's vitality . این بهتربن توصیفه به نظرم. آدم شور حیات نداره. چجور پاشه بره تو پارک قدم بزنه. چیز اصلی که منو نجات داد قرصهای ضد افسردگی و جلسات مشاوره بود. 
ولی خب بازم کنارش باید یه انگیزه ای باشه. برا من تزم بود که نموم شه. مثلا همین آقای آووکادو. یک بار تو نظرات به ایشون گفتم که خوش به حال یلدا که شمارو داره. البته حالا دیگه ایشون خیلی خوشبحالشونه که شما رو دارن. من پیشنهاد میکنم از قدم های کوچیک که فشار روحی و اضطراب بهتون وارد نمی کنه شروع کنید. مثلا به جای کلاس آشپزی همون کیکی رو که بلدید گاهی درست کنید. یا مثلا به اومدن آوودکادو فکر کنید و خودتونو دلبرتر کنید ؛) یه روز ماسک صورت بزنید، یه روز به موهای خرمایی برسید و...
+علاوه بر موها، مانتو آبیه هم معروفه. تو ذهن من مونده حداقل :)
پاسخ:
سلام
مسیری که برای همه تهش موفقت نیست و تازگیا هم احتمال شکستش بالا رفته...
مرسی که از یه زاویه خاص و متفاوت باهام حرف زدی :)

کلا آووکادو عاشق اینه که من آبی بپوشم! :)
شاید باید آووکادو های زندگیت و زیاد کنی .منظورم کسایی که حالت باهاشون خوبه:-) 
همیشه یهو از حرکت ایستادن نفس آدمو بند میاره مخصوصا واسه تویی که با سرعت روبه جلو می دویدی .اما اگه فکر میکنی کسی که یروزی اونقدر با سرعت دویده دیگه نمیتونه و اینجا تهشه سخت در اشتباهی
پاسخ:
شاید باید با کسایی که دوست دارم زندگی کنم...
 :)
حتما اینجوریه اصن :-) ولی آدم یوقتایی یچیزایی و انتخاب نمیکنه مجبور دوسشون داشته باشه.حداقل اگه تازگیا همش تو خونه ای یه تغییر اساسی به اتاقت بده .رنگش کن مثلا
پاسخ:
متوجه م، تحمل پذیر کردن محیط اطراف سخته اما ممکنه
زندگی همیشه خیلی بالا و پایین داره، باید آدم قوی بمونه همیشه. براتون آرزو دارم زودتر فاصله ها کم بشه.
پاسخ:
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">