اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

نقطه ی دو

يكشنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰ ق.ظ

- روز پنجشنبه چهل روز از شروع کار معمولی و نیمه وقت من در یک شرکت بازرگانی میگذشت که مدیر با یک دست لباس سورمه ای رنگ در اتاقم حاضر شد و گفت از فردا این لباس رو بپوش!  قانون این شرکت این است که ابتدا باید یک دوره سه ماهه را به عنوان کارآموز (با لباس فرم زرد رنگ) سپری کرد. در صورت رضایت کارفرما قرارداد بسته میشود و لباس فرم به رنگ سورمه ای تغییر پیدا میکند. 

- در این شعبه از شرکت بیست و دو نفر مشغول کار هستند که اکثرا مهاجرند. مدیر و هشت نفر دیگر از کشور هند، هفت نفر از کشور مبدا!، چهار نفر از چین، من و یک همکار دیگر از کشور ایران!

- روز جمعه با لباس سورمه ای وارد محل کار شدم و شگفت زدگی عجیبی مرا فراگرفت!! از نگهبان جلوی در شروع شد و تمامی همکاران و حتی خود مدیر شروع به تعریف از من کردند! جملاتی همچون "تبریک میگم"  "خیلی خوشتیپ شدی"  "برات آرزوی موفقیت میکنم"  "در این کار بهترین میشی"  "توی این لباس عالی به نظر میرسی" ... و من همچنان تعجب میکردم از این مقدار انرژی مثبت...

- در آخر همکار ایرانی که چهار سال است اینجا مشغول به کار است و اتفاقا موقعیت خوبی در شرکت دارد، به زبان فارسی گفت "چقدر زود بهت لباس دادن!"

موافقین ۳۴ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۲۶
آوو کادو

اعترافات

نظرات  (۱۶)

۲۶ تیر ۰۱ ، ۱۰:۴۵ نرگس بیانستان

ادم نمیدونه بخنده یا بگریه! 

نه همه مون ولی واقعا چرا اکثرا این مدلی ایم؟ این فرهنگ خوب رو کاش این سالها ازشون یاد میگرفت یا حتی تقلید میکرد! 

در هر صورت امیدوارم خیلی خیلی بیشتر از این پیشرفت کنی و هر چند تا پست یکبار بیایی بگی اون جایگاه قبلی رو با یه جایگاه بهتر عوض کردم. چه کاری چه جنبه های دیگه ی زندگی. 

 

پاسخ:
آموزشمون غلط بوده و هست...

سپاس از لطف شما :-)

چیزای مختلفی به ذهنم میاد برای تایپ کردن و کامنت گذاشتن. مثلا:

-گور پدر اون ایرانی

-دم مدیر و بکس شرکت گرم

-تبریک بهت میگیم:) تو حتما توی اون لباس سورمه ای که خیلی بهت میاد و خیلی هم خوش تیپ شدی ، بهترین میشی :) تبریک به یلدای عزیز:)

- شنیده بودم ایرانی های اونور باهم خوب نیستن... فکر میکردم خیلی شدت نداشته باشه...اگر تونستی به ایرانی های خوبی هم که دیدی -اگر وجود داشت- یه گریزی بزن و یه چیزی راجع بهشون بهمون بگو.

- بگذریم ،

باید بگم که ،

به هر جهت ،

گور پدر اون ایرانی...

و تبریک بهت میگیم:) تو حتما توی اون لباس سورمه ای که خیلی بهت میاد و خیلی هم خوش تیپ شدی ، بهترین میشی :) تبریک به یلدای عزیز:)

پاسخ:
متشکرم از لطف بسیار شما :-)

+ایرانی ها اینجا در ظاهر با هم خوبن اما در باطن...

۲۶ تیر ۰۱ ، ۱۶:۰۲ مترسک ‌‌‌‌‌

حتی منِ کم‌ترین هم تبریک میگم قربان :)

پاسخ:
شما بزرگواری  :-)
۲۶ تیر ۰۱ ، ۱۷:۳۹ حامد سپهر

توی دایره‌ی لغات ما کلمات تعریف و تایید خیلی کم استفاده میشه! شاید یکی از دلایلش اینه که تو خانواده یا مدرسه یا جامعه بهمون یاد ندادن

پاسخ:
واقعا این رو موافقم که آموزشمون اشتباه بوده
۲۶ تیر ۰۱ ، ۱۷:۴۰ حامد سپهر

ایشالا تو کارِت بترکونی:)

پاسخ:
خیلی ممنونم :-)
۲۶ تیر ۰۱ ، ۲۳:۲۸ عارفه صاد

قدرت و سرعت تحریب شخصیتی که ایرانیها دارن رو مردم هیچ کشوری ندارن :/

بهتون تبریک میگم :)

پاسخ:


متشکرم :-)
۲۷ تیر ۰۱ ، ۰۰:۲۹ پلڪــــ شیشـہ اے

عجب ...

تنگ نظری آفت بدیه

پاسخ:
خیلی بد...

سلام به به. تبریک فراوان و ویژه.

من هم یکبار یه ترفیع سریع بعد دوماه از ورودم به شرکت گرفتم و درک میکنم چقدر حس خوبیه.

اما چون تمام همکارانم ایرانی بودن! همگی با هم سوپرایزم کردن و طی یک برنامه بی نقص! زیرآبم رو زدن. مدیر هم کاملا مطلع بود و گفت عادیه بخاطر پیشرفتت بوده :)))

جالبه که بعد از اون حرکت جمعی من رو هم جزوی از خودشون دونستن و من در اون شرکت سه سال با سربلندی کار کردم D: درآخر هم بخاطر پیشنهاد شغلی بهتر استعفا دادم اما خب، خاطراتم زنده شد.

پاسخ:
سلام
متشکرم :-)

+من سال ها تو ایران کار کردم و متاسفانه میدونم زیرآب زدن جزیی از کار در ایرانه! اما واقعا اینجا به ندرت اتفاق میوفته...

از ماست که برماست...

پاسخ:
متاسفانه 
۲۸ تیر ۰۱ ، ۱۱:۴۶ مـــیـــچـــکـــا بانو

همیشه نام یک ایرانی می درخشه!!

پاسخ:
:-))
۲۸ تیر ۰۱ ، ۱۶:۴۹ بانوچـه ⠀

ما ایرانیا :))

پاسخ:
:-)
۲۸ تیر ۰۱ ، ۱۹:۱۸ گندم بانو

برات آرزوی موفقیت میکنم رفیق.

اون ایرانی رو بی‌خیال... یه عالمه ایرانی دیگه اینجا کلی برات خوشحالن 🥰❤

پاسخ:
ممنون از لطف شما :-)

خدای متعال!

 

خلاصه که اشد تبریکات ما رو بپذیرید. :)

پاسخ:
سپاس فراوان :-)

بسیار عالی بود

ممنون از شما

پاسخ:
:-)
۳۰ تیر ۰۱ ، ۲۱:۲۷ شیمیست خط خطی

تبریک میگم، و برات آرزوی موفقیت روزافزون دارم. تا نقطه بی نهایت...

پاسخ:
لطف شما مستدام :-)

ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">