اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

آرام می شَوَم

دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۳ ب.ظ

گاهی فکر میکنم دنیای بزرگترها یک دنیای زجر آور است. دنیای بزرگترها دنیایی لبریز از خشونت و نامهربانی است. من هرگز نتوانسته ام قانون و منطق دنیای بزرگترها را خوب درک کنم. انگار قانونِ جنگل را برگزیده اند... بعضی وقتها و درست لحظه ای که سیل نگرانی به سراغم می آید، قیافه ی خود را تصور می کنم. احساس می کنم همان کودکی هستم با چشمان خمار و اندامی نحیف در یکی از خیابانهای شهرِ شلوغ که گوشه چادر مادرش(خدا) را گرفته است... اما وقتی رشته خیالم پاره می شود خودم را در دنیای بزرگسالان می بینم. در گوشه ای از اتاق، پشت پنجره، رو به خیابان نشسته ام و نگران سالهای دورتر هستم. مثل پرنده ای که در یک روز سرد و بارانی در گوشه ای مُسَقَف کِز کرده و این جهان پر باد و بوران او را به وحشت انداخته است... در یک لحظه با خودم مرور میکنم "پس خدا بهترین حافظ (نگهدارنده) است، و اوست مهربانترین مهربانان* " طوفان تمام می شود... آرام می شوم...
*سوره یوسف/ آیه 64

موافقین ۲۵ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۳
آوو کادو

آووکادو

نظرات  (۲۹)

۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۷:۵۵ پریسا ایرانی
برف میاد !!
و اصلا آرامش ندارم .... 
کاش خدا ... یه گوشه ی این اتاقا باشه ... !!
پاسخ:
هست
اگر هم نباشه پشت درِ ...
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۷:۵۶ فاطیما کیان
هیچی مثل یه آیه های خاصی از قرآن دل آدم رو قرص نمیکنه ...
پاسخ:
کاملا موافقم :-)
خیلی حس خوبی داشت :)
پاسخ:
:-))
این:
در یک لحظه با خودم مرور میکنم "پس خدا بهترین حافظ (نگهدارنده) است، و اوست مهربانترین مهربانان* " طوفان تمام می شود... آرام می شوم...
*سوره یوسف/ آیه 64

و تمام.


پاسخ:
تمام ...

طوفان تمام میشود... آرام میشوم... 

:) 

زیبا بود 

پاسخ:
:-))
الله اکبر .....
پاسخ:
:-)
بسیار زیبا بود... :)
پاسخ:
متشکرم :-)
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۸:۱۰ دختری درمِه
گر یار من آن است که من میدانم

شیشه را دربغل سنگ نگه میدارد...

+بهترین نگه دارنده..

خودمون رو به خدا بسپاریم.
پاسخ:
امن ترین راه خداست...
واقعاً دنیای بزرگترها دنیاییه پر از خشونت و نامردی و نامرادی.
پاسخ:
همینطوره ...
لذت بردم :)
پاسخ:
خداروشکر:-)
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۸:۳۰ مترسک ‌‌
آرزوی بچگیامون بزرگ شدن بود و حالا که بزرگ شدیم حسرت بچگیامون به دلمون مونده، شاید به خاطر همین زجرآور بودنشه...
پاسخ:
شاید ...
چقدر این آیه آرامش بخشه :))))
پاسخ:
:-))
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۱ بانو ف تک نقطه
خیلی قشنگ بود... :) 
بعضی آیه ها خیلی خنکن... خیلی امنن.. شبیه آرامش :) 
پاسخ:
متشکرم
امنِ امن :-))
واقعا بهترین پستی بود که در سال 94 خوندم.. :)
پاسخ:
سپاسگزارم :-))
دلت آروم و گرم
پاسخ:
ممنونم :-)

"الا بذکر الله تطمین القلوب"

یا خدا باعث آرامش قلب هاست(:

پست زیبایی بود...

پاسخ:
:-))
چ آروم...:-) 
پاسخ:
:-))
۲۳ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۰ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
تو نا آروم ترین شرایط با این دو تا آیه پشت سر هم آروم میشم :
"آیا خدا برای بنده اش کافی نیست ؟!"
"آگاه باشید تنها دل ها با یاد خدا آرامش میابد"
قشنگ بود بسی:)
پاسخ:
کل قرآن آرامش بخشه...
متشکرم :-)
حسِ جالب ــی داشت، من قرآن تو بچگی زیآد میخوندَم ولی الان سرد شُدَم :( فک کنم واسه کارایی که میکنَــم عه توبه هم میکنَم ولی نمیشه، :( شآید از ته دِل نیس شاید هم اعتمآد به نفس ندارم :(

+ از متن خعلی لذت بردَم .
پاسخ:
امیدوارم که  ازین به بعد ارتباط بهتری برقرار کنی :-))

+سپاس
دنیای بزرگا خوب نیس
بهمین دلیل ما سعی درین داریم که اصلا بزرگ نشویم:دی
پاسخ:
بالاخره یه روز همه ی ما بزرگ میشیم ...
حیف که راهی برای گریز از بزرگ شدن نیست
راهی برای نفهمیدن نیست
بزرگ می شویم... می فهمیم... درد می کشیم...
و گریزی نیست...
+زیبا بود
پاسخ:
+ممنونم
۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۴:۳۰ ابوالفضل ...
کاش برای من هم این تصورات در محدوده ی خیال باقی می موندند...
پاسخ:
...
خدا گوشه تنهایی من است
خدا اون اطمینان ژرفی است که در خود دارم

پاسخ:
:-)
۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۴ ثمین سعیدی نیا
یاد پست خودم افتادم؛ نویسنده ی روان پریش!

+ خیلی خوب بود
پاسخ:
کدوم پست؟!

+ممنونم :-)

به دلم نشست (بیشتر از یه لایک)

عاشق گنجیشکام

پاسخ:
:-))
۲۶ آذر ۹۴ ، ۱۷:۰۳ شقایق وحشی
سوره مبارکه الفتح آیه ۴
هُوَ الَّذی أَنزَلَ السَّکینَةَ فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا إیمانًا مَعَ إیمانِهِم ۗ وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ ۚ وَکانَ اللَّهُ عَلیمًا حَکیمًا﴿۴﴾
او کسی است که آرامش را در دلهای مؤمنان نازل کرد تا ایمانی بر ایمانشان بیفزایند؛ لشکریان آسمانها و زمین از آن خداست، و خداوند دانا و حکیم است.
این آیه ی آرامشه 4 سالی میشه همه جا با خودم دارمش آرومه جونمه
پاسخ:
ممنون از نشرِ این آیه در این وبلاگ  :-))
عکس انتخابیتون عالی بود
پاسخ:
متشکرم:-)
نوشته زیبایی بود
پاسخ:
ممنون:-)
یاد خدا بهترین نجات دهنده است.نوشته قشنگی بود
پاسخ:
:-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">