اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

فرصت حداد به جای تهدید ظریف

چهارشنبه, ۲ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۰۰ ب.ظ


متاسفانه در روزهای اخیر هجمه های بی سابقه ای علیه رسانه دلسوز و کاملا ملی صداوسیما صورت می پذیرد که دل هر طنزنویس با وجدانی را به درد می آورد. بنده به عنوان یک طنزنویس با وجدان که در روزهای اخیر واقعا به درد آمده ام به صورت تمام قد در مقابل منتقدان می ایستم و از صداوسیما دفاع می کنم. حالا عادل فردوسی پور اشتباهی کرده، آیا ما باید به این اشتباه دامن بزنیم؟ خیر و صلاح مردم چه می شود؟ آیا شما در شب یلدا که خانواده ها دور هم جمع می شوند و می خواهند با هم خوش بگذرانند باید وزیر خارجه مملکت را دعوت کنی برنامه ات که شب مردم را خراب کنی؟ نمیگی ممکن است همان پنج درصد بیننده رسانه ملی هم ریزش کند؟ خدا را شکر که از چند روز قبل اخبار و عکس های مصاحبه ات با ظریف درآمد و ما فرصت افکارسنجی داشتیم. در این افکارسنجی از مردم پرسیدیم اگر در شب یلدا عادل فردوسی پور با جواد ظریف مصاحبه کند چه کار می کنید؟ نتایج بسیار جالب و قابل تاملی به دست آمد. نگاه کنید:
1) با شات گان به تلویزیون شلیک کرده و سپس به اموال عمومی خسارت وارد می کنم، 50 درصد
2) از صداوسیما رویگردان می شوم و به برنامه های مخرب و خانمان برانداز ماهواره دل می بندم، 17 درصد
3) مهمان ها را با عصبانیت بیرون می کنم، سپس در اثر برنامه های مخرب ماهواره به هرکس که دم دست است خیانت می کنم و به این ترتیب بنیان خانواده را می لرزانم، 13 درصد
4) معتاد می شوم، 10 درصد.
5) همسرم را کتک می زنم، 5 درصد
6) به کره شمالی پناهنده می شوم، 3 درصد
7) به عضویت داعش در می آیم، 2 درصد
ملاحظه فرمودید چه آثار زیان باری در انتظار ما بود؟ متوجه شدید چه خطری از بیخ گوش ما گذشت؟ آیا در صورت وقوع این فجایع آقای فردوسی پور پاسخگو بود؟ آیا آنهایی که ناجوانمردانه صداوسیما را به جناحی بودن متهم کردند از این نظرسنجی با خبر بودند؟ صداوسیما اما با تدابیر خاص خود جلوی این فاجعه را گرفت و با یک حرکت هوشمندانه تهدید را به فرصت تبدیل کرد و آقای غلامعلی حدادعادل را به جای این افراد مساله دار در شب یلدا مهمان خانه های مردم کرد. بنده خودم دیدم همسایه ما با چند پشتک واروی ناشی از ذوق و شوق خودش را به تلویزیون رساند و در حالی که خودش را چنگ می گرفت می گفت «آخ جوووون تلویزیون حداد عاااادل داره». در اکثر خانه ها بنا بر گزارش های سازمان مردم دیوانه وار فریاد می کشیدند: «بزن شبکه سهههه، میگممم بزن شبکه سهههه حداد عادل ببینیم»! دخترها و پسرهای نوجوان همینطور که به صفحه تلویزیون خیره شده بودند اشک می ریختند و باورشان نمی شد که مهمان شب یلدای شبکه سه رئیس سابق مجلس و عضو هیئت امنای بنیاد دایره المعارف اسلامی و همینطور مدیرعامل بنیاد دانشنامه جهان اسلام و در نهایت شگفتی رئیس بنیاد سعدی باشد. بسیاری از بینندگان ثابت ماهواره جذب صداوسیما شدند و پای صحبت های بهنوش بختیاری و حدادعادل و دیگر مهمان های صداوسیما نشستند و برای گذشته تاریک، سیاه و پر از غفلتشان اشک ریختند. باید دید آیا باز هم جبهه منحرف و به اصطلاح طلب و به ظاهر مخالف انحصاری شدن رسانه ها ادعای کذب جناحی بودن صداوسیما را تکرار می کنند یا به دستور اربابان داخلی خود که شبکه مخوف رسانه ای داخل کشور را اداره می کنند شیوه دیگری را برای تخریب سازمان صد و بیست درصد مردمی صداوسیما (اون بیست درصد اضافه بینندگان خارجی صداوسیما هستن) بر می گزینند؟
بی قانون
آیدین سیارسریع

موافقین ۲۵ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۲
آوو کادو

بی قانون