اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

زندگی تَر شدنِ پی در پی...

جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۴۰ ب.ظ

در این روزِ تعطیل و بارانی پنجره را باز می کنم، چانه ام را روی لبه ی آن می گذارم و به تماشای کوچه می نشینم. مادری دست دخترش را محکم گرفته و سعی می کند سریع تر از معمول قدم بَردارد. مادر خیس شده، چترِ دختربچه، قرمز رنگ است. چند دقیقه بعد مردی میان سال، بی چتر و بی تفاوت و خرامان می گذرد. نفر بعدی پسری است با چتری بزرگ و مشکی، پشتِ گوشی از باران شکایت می کند و می گوید که چرا تمام نمی شود!... توجه ام را از آدم ها می گیرم؛ به قطره های منظم و زیبای باران نگاه می کنم که بی منت بر ما می بارند و زندگانی را به ارمغان می آورند... به خدایی فکر می کنم که همتا ندارد...
آیا ندیدی که خداوند ابرهایی را به آرامی میراند، سپس میان آنها پیوند می‏ دهد و بعد آن را متراکم می‏ سازد، در این حال دانه ‏های باران را می ‏بینی که از آن خارج می‏ شود، و از آسمان - از کوه هایی که در آنست (ابرى که به کوه مى ‏ماند) - دانه‏ های تگرگ نازل می‏ کند، و هر کس را بخواهد به وسیله آن زیان می ‏رساند و از هر کس بخواهد این زیان را برطرف می‏کند، نزدیک است درخشندگی برق آن (ابرها) چشم ها را ببرد!*
*سوره النور/آیه 43
عنوان:سهراب سپهری
موافقین ۳۷ مخالفین ۵ ۹۵/۰۱/۲۷
آوو کادو

اعترافات

نظرات  (۷۳)

من عاشق بارونم

پاسخ:
:-)
چه حس قشنگی :)
پاسخ:
:-)
این پاراگراف های سبز فوق العاده ن مهندس
جور خاصی میچسبن
مرسی اقا
مرسی
پاسخ:
قرآن نازل شده که به دل ها بنشیند :-)
۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۴۷ بلاگر کبیر ^_^
:)  انقدر دوست دارم یه پنجرهه باشه بتونم بشینم کنارش و بیرون رو نگاه کنم.. بعد کسی هم منو نگاه نکنه :/ خیلی لذت داره گاهی :)

دلم رو میلرزونن این آیه ها :) پناه بر خدا :)
پاسخ:
هروقت امکانش بود، امتحانش کن :-)

+خدا خیلی بزرگه...:-)
بح بح خوش بحالتون بارون میباره براتون:-) 

+ آیه اعجاز محتوایی هست ذکر نکات بی سابقه درس سوم دینی سه (آیکون المیِ لیدر کنکور)
پاسخ:
:-)

+ممنون از ذکر این نکته :-)
۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۵۱ פֿـانم گــلآب
ای من به فدای این خدا D:
پاسخ:
:-))
این‌جا هوا بارونیه و منم به شدت گلابی دوست دارم اما خب... الان نداریم :|
با این عکس بدجوری هوس کردم :))
پاسخ:
آرروی رسیدن گلابی به دست شما را داریم... :-)
چطوری دلش میاد از بارون شکایت کنه؟

+چه آیه دلنشینی:))
پاسخ:
نمیدونم!

+:-))
چترها را ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺴﺖ

زﯾﺮ ﺑﺎران ﺑﺎﯾﺪ رفت... :)

پاسخ:
:-)
امروز اینجا نم نم بارون خوبی بود..تنهایی قدم میزدم..
پاسخ:
:-)
اشک شوق آسمان است شاید، در اجابت آرزوها :)
پاسخ:
شاید :-)
نمیدونم واقعا منم تو شرایط سخت قرار بگیرم ؛ از بارون گله می کنم یا نه ...
امیدوارم گله نکنم ولی.
پاسخ:
امیدوارم که خدا ما رو در شرایط سخت قرار نده :-)
پست با این هوا، حسابی چسبید..:)
پاسخ:
:-)
خیلی عالی بود :)
پاسخ:
:-)
موقع بارون فقط باید بخوابی:دی
پاسخ:
لذت بخشه :-)
۲۷ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۴۴ گمـــــــشده :)
بارون امسال خیلی باحال بود. به منی که زمین کشاورزی نداشتم و خونه ام کاهگلی نبود خیلی چسبید. تا تونستم زیرش دوش گرفتم.خخخخخخ.(یعنی پیاده روی بدون چتر)
حال نمی داد از پنجره نگاش کنی باید می رفتی زیرش خیس خیس می شدی...

:))
پاسخ:
خیلی هم خوب :-))
اینجا هم بارون بود امروز..خیلی خوبه بارون..
پاسخ:
:-)
بسیاری از آیه خای قرآن همچو شعری هستند
که هیچگاه کهنه نمیشوند...
و یا مانند گلی که هرگز پژمرده نمیگردد....
پاسخ:
کلام خدا همیشه تازه و زیباست...
قدم زدن زیر بارون بدون چتر فوق العادست ... اصلا بارون بینظیره آرامشش و زیباییش و صدایردلنشینش
پاسخ:
:-))
وقتی بارون میاد حسش خیلی خوبه
پاسخ:
همینطوره :-)
اوف چقدر غلط غلوط تایپ کردم:)))
پاسخ:
اشکال نداره، پیش میاد :-)
بارون عالیه...
چه بهار خوبی...
خدایا شکرت
پاسخ:
خداروشکر :-)
۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۲۵ ماهی سیاه کوچولو
وای بارون.....این چند روز اینقده رفتم زیر بارون که سرماخوردم
پاسخ:
ان شا الله بهتر میشید :-)
مطالعات سخت به وقت میان ترمات را هم لینک کنید!
پاسخ:
که اینطور!!
ما سه روز بارندگی داشتیم.
این مردم همیشه نق میزنن. بارون میاد همینطور، نمیاد همینطور.
:-|
پاسخ:
متاسفانه عادت کردیم به ناراضی بودن از همه چیز...
بارون دیروز خیلی خوب بود... خیلی خوب :)
پاسخ:
:-))
زیبایی متن به کنار...
من دلم گلابی خواست!: (
پاسخ:
آرزوی گلابی را برای شما هم میکنیم! :-)
علی بووود
پاسخ:
 :-)
چقدر خوب میشد که مردم در طول زندگیشون حتی برای یه لحظه هم شد به شگفتی ها و خلقت خدا فکر کنند....چقدر خوب میشد
پاسخ:
همیشه باید فکر کرد...
اقا اووکادو چرا اسم وبلاگتون اعترافات یه درخت ....چرا خودتون رو مثل یه درخت میدونید؟....البته ببخشید اگه دوست داشتین به این سوال جواب بدین
پاسخ:
این بحث بسیار مفصل است...

+مراجعه شود به این پست
باران از بهترین نعمت های خداست
پاسخ:
همینطوره ...
از کانالتون اومدم ، اینجارو اولین باره میبینم ولی اونجا زیاد بودم :)
اومدم تشکر کنم از اینکه انقدر کانال آووکادو خوبه 👍 ، کمیت و کیفیت برقراره 😊 
سلیقه تون رو دوست دارم ، خلاصه ممنون 🙏
پاسخ:
خواهش میکنم
لطف میکنید که در هر دو طرف همراه ما هستید:-))
اقا بابت زیبای دلنشین شدنت بهت تبریک می گم قلمت مانا باشه :)
پاسخ:
متشکرم مهندس جان
پاینده باشی :-)
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۲۷ بانو ف تک نقطه
یه مدت نیستین ..
چه بد ..

هرجا هستین تو اوج خوشبختی باشین :)
پاسخ:
متشکرم :-)
من مثبت 25 ام را زدم  :)

کاش همون 24 میذاشتم بمونه (بیاد هادی نوروزی)
پاسخ:
:-)
لایک زیبا بود
پاسخ:
سپاس
چقدر جالبه که آمد ها همیشه ناراضی ان ، چه از اومدن و چه از نیومدن باران :/
پاسخ:
بله...
طراحی رایگان بنر و امور گرافیکی در سیتی بنر
 احساس قشنگیه ...دیدن ادم های مختلف ..حس های مختلف و...
ترجمه ی این سوره بسیار زیباست ...عظمت بی کرانه ی خدا رو نشون میده ..
پاسخ:
:-)
۰۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۴۴ بهار پاتریکیان D:
بارون کلا خوبه =)
پاسخ:
:-)
۰۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۸ شیارهایِ مغزِ من
به خدایی فکر می کنم که همتــا ندارد.
+ حس زیبایی بود.
پاسخ:
:-)
بارها از پشت پنجره می شینم ادم ها را می بینم .هروز دودیدن ادم ها را ...
ایات ارامش بخش :)
پاسخ:
:-)
سلام.
کجایید شما؟
پست اوکادویی لطفا:)
پاسخ:
سلام
چشم اگر عمری بود برای بازگشت...
چه حس خوبی داره مطالبتون ، لذت بردم :)
پاسخ:
سپاس:-)
بع بع! یعنی به به :دی 
پاسخ:
:-)
خوب مینویسی :))
پاسخ:
:-)
سلام نیستین چرا

جای خالیتون حس میشه واقعنی :|
پاسخ:
سلام
ممنونم
امیدوارم که فرصت برگشتنم پیدا بشه...
گاهی وختا وختی بارون میاد منم میرم ب عمق طبیعت و ادم هاش!حس نابیه:)
پاسخ:
:-)
وبلاگتون عالیه ممنون میشم خودت و کاربرای عزیزت به سایت من یه سر بزنن کمیاب ترین های موبایل رو داخل سایتم دارم 
http://www.store3.ir/shop/
مستر آووکادو نوشتن رو کنار که نذاشتین؟!:-\ 
پاسخ:
خیر
امیدوارم که فرصت بشه و برگردم...
سلام
برنمیگردید؟ :(
پاسخ:
سلام
بر می گردم ان شا الله...
نمینویسید چرا!؟؟
پاسخ:
نبودِ وقت...
باز باران بارید
خیس شد خاطره ها
مرحبا بر دل ابری هوا
هر کجا هستی باش
اسمانت ابی
قسمتت کامیابی
و دلت از غصه دنیا خالی
پاسخ:
سپاس فراوان :-)
جاتون خیلی خالیه...
امیدوارم زودتر برگردین...
پاسخ:
ممنونم دوست خوبم :-)
خودم هم امیدوارم ...
۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۱۱ لی لی (لیلی نامه)
بارون زیبا:)
پاسخ:
:-)
۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۲۵ آقای سر به هوا ...
وای چقدر دقیق گقته خدا !
بینهایت لذت بردم از سخنش ...
پاسخ:
:-)
بسیار زیبا
ممنون
پاسخ:
:-)
چرا این همه وقته نیستی؟؟!!!! :(((
پاسخ:
بسیار برنامه ی زندگی فشرده شده... امیدوارم بتونم روزی یک ساعت رو برای اینجا کنار بذارم... تا حالا که نشده...
وب لاگ خوبی داری موفق باشی
پاسخ:
سپاس
...
پاسخ:
...
بسیار عالی بود .تشکر از وبلاگ خوبتون
استفاده کردیم . ممنون
سری هم به مابزنید .نیازمندیها
با تصویر یه عالمه حس خوب فرستادید واسم :)
پاسخ:
:-)
۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۰۳ بانو ف تک نقطه
تقریبا یه ماهه نیستینا :)
پاسخ:
به خالی شدن روزی یک ساعت از وقت و برگشتنم امید دارم... :-)
زیبا بود
پاسخ:
:-)
۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۴:۵۴ سید احمد برقعی
در عین اینکه سیر منطقی ای برای رسیدن به آیه و بهمان نداشتید اما...
همان یک لحظه ی چانه روی لبه ی پنجره گذاشتن کافی است که لایک بگیرید...
پاسخ:
:-)
عالی بود
پاسخ:
:-)
ان شاءالله هر چه زود تر اون روزای خوب برسن :-)
پاسخ:
امیدوارم:-)
چه خوب؛ امیدوارم با یک حال خوب برگردین:)
پاسخ:
:-)
چقد با دیدن پست بالا من خوشحال شدم :)
زود برگردید...من دلم برای نوشته هاتون تنگ شده...
پاسخ:
سپاسگزارم :-)
امروز می خواستم بیام وبتون یه خبر بگیرم... 
خداروشکر سلامتید استاد:)
ماهی فراموش نشه گل پسر 
پاسخ:
:-))
چقرد وبلاگت رو دوست داشتم 
هر چی پست هایت رو می خوندم برای خوندن پست بعدی بیشتر اشتیاق داشتم 
پاسخ:
سپاس
خیلی زیبا بود
پاسخ:
:-)
+++
پاسخ:
...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">