اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

عروس قرآن

يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۱۰ ب.ظ


و زمین را (با هزاران نعمت) برای (زندگانی) خلق مقرّر فرمود.(10) که در آن میوه‌های گوناگون و نخل خرمای با پوشش برگ و شکوفه و غلاف است. (11) و هم دانه های متنوع که دارای برگ و گل است و نیز ریاحین (گیاهان خوشبو) است. (12)

پیشنهاد: لطفا کمی وقت بگذارید و یک بار با دقت ترجمه ی فارسی سوره الرحمن را بخوانید و سپس حس و حال زیبای خود را در قسمت نظرات این پست (بدون نیاز به تایید) منتشر کنید.

موافقین ۳۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۳۰
آوو کادو

نظرات  (۱۸)

عروس قران الرحمن؟!
یاد پست یک صفحه نور وبمان افتادیم..
کار خیلی خوبیه:)
تنها سوره ای بود که بعد از یس، معنیش رو با تک به تک ایاتش سعی کردم به یاد بسپرم
که وقتی توی حرم وایستادم و دلم پر میکشه سمت خوندن نماز زیارتی که تهش عمیقا دلمو سبک کنه، بدونم دارم خدارو با کدوم صفتش صدا میزنم تا بهم نگاه کنه...
و به جرات میگم، هر دفعه دلم از شدت محبت و رحمت توام با قدرتش خالی میشد و حس اطمینان از چیزی که میخواستم و میدونستم که دست خالی برم نمیگردونه...
...

۳۰ آبان ۹۵ ، ۱۸:۰۳ ساکن طبقه 40
یک قاری خیلی خوش صدا که تخصصش برگزاری محفل انس با قرآن بود برامون سخنرانی می کرد و از غربت قرآن میگفت. میگفت عروس قرآن سوره ی الرحمن هستش. من هر کدوم از کشورهای دنیا می رم تا تلاوت کنم ، وقتی از مردم می پرسم چه سوره ای رو دوست دارین که براتون تلاوت کنم ، بیشتر میگن الرحمن. اونوقت تو ایران ، این سوره شده سوره ی مرده خون ها . اصلا کجای این سوره ربطی به مجالس ختم داره که تا هر کسی میمیره ما الرحمن میخونیم و یا هرکی الرحمن میخونه ما یاد مراسم ختم می افتیم ؟؟
واقعا متأسفم که ما چه کرده ایم با این کتاب
:)))
من عاشق این سوره از کتاب آسمانی ام
۰۱ آذر ۹۵ ، ۰۱:۵۳ آفتابگردون ...
متشکرم برای این حال خوب ِ بعد از گوش کردن.مخصوصا اگه با کلیپی که تلویزیون براش نشون میده ببینین لذتش بیشتره، توی آپارات دیدم اینجا نشد لینک بذارم.اگه ندیدین سرچ کنید کلیپ سوره الرحمن.
این پست چقد خاطرات رو برام زنده کرد...عاشق بودا بود میگفت چون برای فکرکردن ارزش قائله و نمیدونست جایگاه فکر تو اسلام کجاست افسوس... می گفت تو باور میکنی پیامبر معصومه؟! مگه میشه؟!!! 
ای کاش میتونستم به افکارش بی تفاوت باشم...نه میتونستم اینطوری ببینمش نه میتونستم نادیدش بگیرم. 
یه بارم براش کلیپ این سوره رو بردم...
۰۱ آذر ۹۵ ، ۰۹:۱۷ دچــ ــــار
نمیشه اول نظر گذاشت بعد رفت ترجمه رو خوند؟ 

+ آدم احساس میکنه یکی داره میگه بازم بگم از نعمتای خدا یا کافیه؟ چرا واقعا؟ چه بهونه ای برای قبول نکردن میمونه :)
((-: حتما
جالب بود!
عالی بود انصافا
۰۵ آذر ۹۵ ، ۱۱:۳۵ میلاد صفاگر
ببخشی منظورت از اعترافات یک درخت چیه؟
خوب و خواندنی بود
سه آیه شما را خواندم .. همه اش نعمت بود. به خصوص قرائت سه آیه از نعمت ..

حال وصف ناشدنی...
۱۸ آذر ۹۵ ، ۲۲:۵۰ مهرداد نور
سبحان الله...
تو کلام نمی گنجه این حس...
چه ثوابی کردید بابت این پیشنهاد … 
حالا نزدیک اخر شبه و قران رو باز کردم تا یک بار هم شده معنی این سوره مبارکه رو به فارسی بخونم .. 
راستش ترسیدم هیچ حسی نداشته باشم …
اما خوندم ! به جمله ی اتصال دو دریا که رسیدم یاد چندین سال قبل افتادم
وقتی که خیلی کوچیک بودم و این همه عظمت قلبمو لرزونده بود …
خوش بختانه ترسم اشتباه بود 
با خوندنش حس خیلی خوبی پیدا کردم … خیلی خوب !
" کدام نعمت هارا انکار می کنید ؟ " 
بی مبالغه و از ته دل می گم سوره ی مبارکه الرحمن  پاکی و سپیدی خاصی داره..
مثل آیینه می مونه   ! اره دقیقا یه ایینه که وقتی میخونیش خودتو میبینی با یه دنیا کدورت ونا پاکی در مقابل زلالیش.. این سوره مثل یه ایینه اون سپیدی که نداری رو نشونت میده..
یادت میاره چه ارزش های زیبا تری وجود داره و چقدر خدا زیباست !
ممنونم ازتون..خیلی زیاد.. 
براتون دعا میکنم …
۰۹ دی ۹۶ ، ۱۰:۲۹ سنگ آنتیک
سلام و خسته نباشید بابت زحماتتون
خیلی مطالب خوب و مفیدی رو به اشتراک گذاشتید
واقعا عالی بود
مچکرم
سلام.ممنون از مطالب خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی