اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

ﺯﻥ ﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﻫﯿﭽﮑﺲ

شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۳ ب.ظ


ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺯﻧﻬﺎ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺍﻧﺪ...ﻣﺴﺘﺒﺪﺍﻧﻪ ﻭ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﻭﺍﺭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﻨﺪ. ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺭﺍ ﻣﺘﺤﻤﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ، ﻣﺜﻞ ﺷﺮﻭﻉ ﯾﮏ ﮐﺎﺭ ﺟﺪﯾﺪ ، ﺯﻧﺪﮔﯽِ ﺟﺪﯾﺪ ﺭﺍ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﻗﻮﺍﻧﯿﻨﺶ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺑﭽﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭﺳﺶ ﺭﺍ ﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ، ﺑﺎ ﻏُﺮﻏُﺮ ﻣﯽ ﺁﻣﻮﺯﻧﺪ. ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﭼﻨﺪﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﺎﺍﻣﯿﺪ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺣﺘﯽﺍﮔﺮ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻤﯿﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺗﻤﺎﻣﺶ ﮐﻨﻨﺪ " ﻣﺜﻞ ﭼﺴﺒﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯾﺘﺎﻥ ﻟﺬﺕ ﺑﺨﺶ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﺎﻩ، ﻧﯿﺎﺯﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ" ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺯﻥ ﻫﺎ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ. ﻣﺮﺩﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺪ، ﺯﻥ ﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﻫﯿﭽﮑﺲ ...
ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮﻩ/کریستین بوبن/نگار صدقی

نظرات  (۳۳)

دقیقا همین طوره ^-^
پاسخ:
:-)
زن ها مثل هیچکس!
واقعا همینطوره ...
پاسخ:
بله...
اینو قبول داری؟
پاسخ:
80 درصدش رو قبول دارم
واقعا زن ها پیچیده تر از مرد ها هستن...

+در ضمن باید توجه کرد که این قسمت از کتاب، یه مساله کلی رو بیان کرده ، اگر بخوای جزیی نگاه کنی هیچ کس مثل هیچ کس نیست :-)
قابل تامل بود...
پاسخ:
همینطوره...
داداش چه تعبیر جالبی کردی!
اصلا از این زاویه نگاه نکرده بودم !
پاسخ:
زوایای تازه بسیار جالب هستن :-)
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۳:۱۴ بانو ف تک نقطه
طفلک مردا همیشه آدمای غیر پیچیده تلقی میشن... 
نمیدونم چرا... 
مردای عمومی... 


این نویسنده لحنش دوست داشتنیه :) 
پاسخ:
مرد ها هم پیچیدگی های خاص خودشون رو دارن
فقط زن ها از لحاظ رفتاری (با جنس مخالف و هم جنس!) پیچیده تر هستن :-)
عجب - که اینطور !!!!
هیچکس ها کجا پیدا می شوند ؟
نکند یک شخص هایی مثل ما باشند؟
پاسخ:
قطعا یکی از ما ها هیچ کس هستیم که دیگران نمیدانند...!
کریستین بوبن:دی
پاسخ:
:-))
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۳:۳۹ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
من هر چی فک میکنم تا زمانی که عکس این شیرینی ها نزارن تمرکز کنم نمیتونم نظر بدم :دی
پاسخ:
راجع به شیرینی ها نظر بدید :-)
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۷ فاطیما کیان
این کتاب رفت توی لیست خوندنی هام
پاسخ:
خیلی هم خوب :-)
زن ها انقدر پیچیده ان که خیلی از خواسته ها و دغدغه های هر زن دیگه ای جز خودشون رو هم درک نمی کنن :/
پاسخ:
ممنون
این نکته بسیار جالب توجه بود :-)
:/
مردا ازدواجو متحمل میشن؟؟؟!!!!!!!!! دلشونم بخواد!!! اصن از خداشونم باشه!!!! اصن ما خودمونم اونا رو متحمل میشیم!!!!! :////
پاسخ:
والا :-)))
سلام و خدا قوت ..
دیروز یهویی با وبلاگت اشنا شدم، نوشته ها و قلمت برام جالب بود و چنین شد که احساس کردم با دنبال کردن وبلاگت وقتم تلف نمیشه و ی چیزایی دستگیرم میشه :)
منم ی کلبه ای مجازی برای خودم دارم،"یک بیکار"، که خیلی وقته فرصت نکردم مطلب بزارم ولی از دیروز دیگه تصمیم گرفتم دوباره شروع کنم و امیدوارم که از این به بعد بیشتر با هم اشنا بشیم ... 
پاسخ:
سلام
متشکرم و موفق باشید... :-)
شاید ...
ولی نه همه ی زن ها....
پاسخ:
شاید...
وااا بد آموزی ها!!!!:))
این بود یار مهربان و اینا؟!!:))
پاسخ:
بد آموزی؟!
کجاش بد آموزی داره؟ :-)
ضمنا از اینکه با شیرینی های کاکایویی تون و اون ظرف خشکلش و رومیزی خشکل تر تر دل مون رو آب کردین نهایت تشکر رو داریم ازتون!:|
تنهایی خوردین اون شیرینی ها رو؟!!!:'( :-\ ;-) 
پاسخ:
خواهش میکنم
والا من نخوردم!
الان در شکمِ دوستی است...! :-))
جالب بود.
پاسخ:
:-)
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۵:۴۹ آقای سر به هوا ...
همین دیگه :| فقط ازدواج !
میگن دخترا جز شوهر هیچی نمیخوان وقتی شوهر کردن همه چی میخوان :| :))
پاسخ:
که اینطور... :-)
شاید...
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۵:۵۸ فروردین دخت
هر دفعه که یه متنی از یه کتاب انتخاب می کنی و میذاری حسودیم میشه..دلم میخواد کتاب بخونم...اما امان از این زمان تنگ ...

ولی خب حداقل اینجا گلچینش رو میخونم و این خیلی عالیه...
پاسخ:
امیدوارم فرصت مطالعه برای شما فراهم بشه..

+ :-))
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۶:۴۹ ثمین سعیدی نیا
" ﻣﺜﻞ ﭼﺴﺒﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯾﺘﺎﻥ ﻟﺬﺕ ﺑﺨﺶ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﺎﻩ، ﻧﯿﺎﺯﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ" 

+این یک جمله مابقی رو زیر سوال برد!
پاسخ:
این جمله مثالی برای ازدواج ناموفق از نظر مردانِ
شاید هم نویسنده باید بازنگری کنه...
دقیقا همینطوره..جمله ی آخرش عالی بود.."مردها مثل همه اند زنها مثل هیچکس"

ببخشید یه سوال..توی عکس اون رومیزیه؟ خیلی خوشگله :)))
پاسخ:
رومیزی نیست!
یک برگ کاغذ کادو می باشد! ;-) 
قابل شما رو هم نداره... چشماتون زیبا میبینه :-)
ازدواج رو دوست ندارم.
چه الآن که مرد هستم.
چه اگر زن میبودم.

پاسخ:
شاید ذهنیت خوبی نسبت بهش نداری...
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۹:۲۶ ثمین سعیدی نیا
چرا همه چای و قهوه میزارن و عکس میگیرن کنار کتاب؟چرا کسی نوشابه نمیزاره؟

+سوال شد یک لحظه برام:|


پاسخ:
آخه چای و قهوه همراه مطالعه لذت بخشه...
سعی میکنم یه بار همراه کتاب خواندن نوشابه رو هم امتحان کنم ;-)
۲۱ آذر ۹۴ ، ۲۰:۵۳ پریسا ایرانی
زن ها از مرد ها پیچیده تر نیستند !! فقط انقدر تحت نظرات و فشار های عجیب بودن که پیچ خوردن تو هم شدن پیچیده :/
  برای من که مسئله اینه :)))) 
پاسخ:
نویسنده ی این کتاب فرانسویه!
فکر نکنم تو فرانسه زن ها خیلی تحت فشار و نظارت باشن...

+ممکنه حرف شما تو ایران صدق کنه:-)
۲۱ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۳ ابوالفضل ...
جالب بود!
پاسخ:
:-))
دقیقا:)
اما 
همیشه استثنایی هس:)
پاسخ:
مطمئنا همیشه هست :-))
۲۱ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۸ فاطمه جلالی
ســلآم :)

با افتخار لینکــ و دُنبال شُدین :)
پاسخ:
سلام
متشکرم:-)

+شما هم دنبال می شوید... :-)
به شدت با تیکه ی « از ازدواج نا امید نمیشوند و حتی اگر ناموفق هم باشند نمی خواهند تمامش کنند» موافقم
عالی بود
و کاملا مبنی بر حقیقت
پاسخ:
من هم موافقم :-)
کریستین بوبن..
تنکس
واسه زنده کردن یه سری خاطرات..
پاسخ:
خواهش میکنم  :-))
سلام... اجازه هست اولین شعبه دو رو از این پست شما بنویسم؟ :)
پاسخ:
سلام
بفرمایید
مشکلی نیست :-)
پس با اجازه متنو کپی میکنم
پاسخ:
مشکلی نیست...
عجب 
جالب بود...
پاسخ:
:-)
اینم حرفیه
پاسخ:
بله:-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">