اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

گاهی نگاهی به اطراف بیندازید...

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۵۰ ب.ظ


باران در دو روز گذشته، مرا به یاد باران های بندر انزلی در آن اردوی دانشجویی (شاید روزی برایتان تعریف کنم) می انداخت... بارانی یک دست که رحمت الهی را بدون تبعیض بین بندگان تقسیم می کرد. امروز باران تمام شد؛ بیرون زدم که هوای پس از باران را نفس بکشم و ریه هایم را پر کنم از عطر خاکِ خیس... قدم زدم و قدم زدم تا به طور اتفاقی، از مکانِ تصویرِ بالا سر در آوردم... ریه هایم برای روزها عطر و نفس ذخیره کرده اند. توصیه می کنم در این بهار از تنفس عطرِ خاک و گیاهان خود را بی بهره نسازید... آن ها به شما نزدیک هستند، گاهی نگاهی به اطراف بیندازید...

خداوند همان کسی است که بادها را می‏فرستد تا ابرهائی را به حرکت درآورند، سپس آنها را در پهنه آسمان آن گونه که بخواهد می‏ گستراند، و متراکم میسازد در این هنگام دانه‏ های باران را می‏بینی که از لابلای آن خارج می‏ شوند، هنگامی که این (باران حیات بخش) را به هر کس از بندگانش که بخواهد می رساند، خوشحال می‏ شوند.*

*سوره الروم/آیه 48

عکس: آووکادو/ 1395.1.10

موافقین ۲۵ مخالفین ۴ ۹۵/۰۱/۱۰
آوو کادو

اعترافات

نظرات  (۳۹)

 بارون 
هوای بعدش
راه رفتن
همه شون از لذت های این دنیاست که خداروشکر میتونیم ببینیمو لذت ببریم.
پاسخ:
واقعا خدا روشکر :-)
الحمدالله رب العالمین 
واقعا بارون و هوای بعدش خیلی خیلی حسِّ خوبی دارن :)
+ خیلی خوبه که از آیات قرآن تو وبلاگتون و متن هاتون استفاده میکنید؛ خیلی خوبه :)  خیلی کم دیدم دوستان استفاده کنن :/
پاسخ:
:-))

+قرآن، کتاب بی نظیر ماست :-)
ممنون بخاطر القای این حس خوب:)
پاسخ:
:-))
چقد خوب از قرآن استفاده میکنین
منم گاهی از این کارا میکنم :)

هوای بعد بارون هوای شروع دوبارست :)
پاسخ:
کار خوبی میکنید :-)

+هوووم:-))
بارون های بندرانزلی و رامسر فوق العاده دوست داشتنی هستند گل پسر :)
پاسخ:
همینطوره :-)
چه جای خوبی و چه عکس خوبی و چه حس خوبی :)
پاسخ:
:-))
اینجا م الان بارونی ه!:-) 
پاسخ:
خیلی هم خوب :-)
چه جای قشنگی... :)
پاسخ:
:-))
شهر ما هم بارندگی زیادی داشت این چند روز.
همه جا سبز و زیباست.
پاسخ:
خیلی هم خوب :-)
گاهی نگاهی ! 
جناس داره (((:
پاسخ:
آره یه کم داره!! ;-))
۱۰ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۵۹ مــــــــ. یــ.مــ
گزینش های آیات خیلی گزیده و به جان:)
پاسخ:
:-)
نیازی نیست بازدید پس بدید!
صرفا به یاد وب قبلیم به اینجا سر می زنم!
پاسخ:
که اینطور :-/
آره خیلی خوبه هوا پس از باران :)
تبریک 
پاسخ:
:-))

+ممنونم:-)
واقعا قشنگ بود و شما با قلم قشنگتان خیلی قشنگ توصیفش کردید 
پاسخ:
سپاس دوست من  :-)
چه متن و عکس زیبایی☺☺
پاسخ:
سپاس :-)
۱۱ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۰۰ פֿـانم گــلآب
:)
پاسخ:
:-))
منم این حس و یکشنبه غروب تجربه کردم قدم زدن بعد از بارون  و بعد ک خیلی کم و نم نم داشت میومد و من زیر اون کمه راه رفتم :| :))
بعد از کنار ی زمین سبزی کاری و گُل کاری گذشتم  بعد پامم رفت تو گِل :|بعد شلوارمم گلی شد تازه داشتم میرفتم مهمونی :|
ولی واقعا اون قدم زدن و اون هوا ب این گلی شدنم می ارزید..
پاسخ:
وقتی انسان لذت می برد، گِلی شدن خیلی هم بد نیست ;-))
چه جای قشنگی :)))

چقدر این آیات دلنشین هستن ...
پاسخ:
:-))
تبریک می گم جزو وبلاگهای برتر 94 شدید
http://blog.ir/topblogs/94
پاسخ:
متشکرم :-)
تو وبلاگم هم تبریک گفتم 
پاسخ:
لطف عالی مستدام..:-))
تبریکات ما رو برای برتر شدن وبلاگتون تو ۹۴ پذیرا باشید
:)
پاسخ:
متشکرم :-))

خیزید و خز آرید که هنگام خزان بهارست...

پاسخ:
به به... :-)
اینجا که بیشتر و باد و طوفانه تا بارون...
این ایه هایی که از قرآن میارید و ربطش میدید به موضوع پست رو خبلی دوست دارم
ممنون

پاسخ:
خواهش میکنم :-)
میدونستی به عنوان دومین وبلاگ برتر سال 94 انتخاب شدی؟
http://blog.ir/topblogs/94
پاسخ:
بله
دوستان خبر دادند ...
بآهآر و بآرانش 
پاسخ:
بله :-)
شمال ک رفدم ریه ام رو پرررر کردم ازین هوای پاک :)

+این ایاتی که بعضن میذارین خعلی ارامش بخشن !مرررسی:)))
پاسخ:
خیلی هم عالی :-)

+:-)
من امروز بارون دیدم و باد و برف و تگرگ!!!
روزای خوب بهار زود میرن و تموم میشن!
پاسخ:
آره، خیلی زود...
خدارو شکر :)
پاسخ:
:-))
۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۱۸ گمـــــــشده :)
یه سوال ذهنمو در گیر کرده. چرا همیشه شما سر از گلخونه و گلفروشی در میاری؟
:))
پاسخ:
واقعا چرا؟! ;-)
هوا اینجایی که من هستم تومحشری هست...تومحشری :-))
پاسخ:
خیلی هم عالی :-)
اینجا هم بارون بارید هم برف و الان هوا به شدت سرد ِ..روحم تازه شد با دیدن عکس..خیلی ممنون:)
پاسخ:
خواهش میکنم :-)
هی برو تو این گلخونه ها دل منو کباب کن :|

+ بالاخره یه روزی گلخونه میزنم :)
پاسخ:
آخی... شما هم یه گلخونه برا خودت پیدا کن! ;-)

+حتما این کارو بکن ... منو هم برا افتتاحیه ش دعوت کن! :-)
از چه جای خوبی سر در اوردی :)))
جای ما هم نفسی عمیق بکش :)
پاسخ:
چشم
شما هم جایی رو پیدا کنید :-)
۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۲۷ ستاره ی باران جاودان
چقدر خوشگله عکس ^_^ و آیه 
عکس گلخونه است؟ 
پاسخ:
سپاس :-)

+بله گلخونه س
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۱۷ مردی بنام شقایق ...
هوووووووم

چه عکس و حس خوبی
پاسخ:
:-)))
۱۵ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۱۵ احسان سلطان محمدلو
نوشته هات حس خوبی میدن
پاسخ:
متشکرم :-)
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۵۸ بلاگر کبیر ^_^
خیلی قبل تر از اونکه وبلاگی بسازم همیشه به این فکر میکردم آیه هایی که دوست دارم رو توش بنویسم.
تا اینکه وبلاگ رو زدم.
یه مدت اصلا یادم رفته بود و کلا تو اون روزها دیگه قران خوندن و نوشتن اون آیه های خوشایندم رو کنار گذاشته بودم.تا همین چند ماه پیش که وب شما رو دیدم.چون ما یه تعدادی دوست مشترک داریم با خودم گفتم اگه الان بخوام آیه بذارم حتما اینطور برداشت میشه که دارم تقلید و تقلب میکنم تو سبک نوشتنم.. باز بی خیال شدم..
حالا هر بار میام اینجا و حالم قشنگ میشه باز به سرم میزنه..
اشکالی نداره از نظر شما؟
پاسخ:
حتما حتما این کار رو انجام بدید که ما هم از گلچین آیات مد نظر شما استفاده کنیم :-)
این کار باعث خوشحالیه من میشه :-)
وای چه حس خوبی داره ....ولی قدم زدن زیر بارون بهتره....چه جای خوبی سر در اوردین .....حرف های خدا همیشه ارامش بخشه.....
راستی به خاطره دوم شدن وبلاگ بهتون تبریک میگم...
پاسخ:
متشکرم :-)
به نظر من بهترین هوا رو گیلان داره(البته بهار و زمستون).وقتی میرم اونجا اشتهام چند برابر میشه!!!:-)))
پاسخ:
خیلی هم خوب :-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">