اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

یک توصیه درختی!

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵ ق.ظ


اگر صبحِ جمعه ساعت شش بیدار شدید و دیگر خواب به چشمانتان نیامد؛ بهترین کار رسیدگی به درختانِ باغچه و گلدان های منزل است... آنها را ببوسید و نوازش کنید؛ میوه هایشان را با دقت و ظرافت جدا کنید؛ حتی می توانید موسیقی مورد علاقه تان را برایشان پخش کنید یا برایشان شعر بخوانید!

عکس: آووکادو/ 1395.5.22

+اندکی شاد بشنوید!

دریافت
موافقین ۲۸ مخالفین ۱ ۹۵/۰۵/۲۲
آوو کادو

اعترافات

نظرات  (۵۶)

همچنان لعنت به آپارتمان نشینی :| :)))  درخت نداریم که :)
پاسخ:
عیب نداره
گلدون راه حل مشکله... خیلی چیزا رو میشه تو گلدون پرورش داد! :-))
یه قلمه از این درخت انجیرتون بدید ما تو باغچه مون بکاریم!!! ما از این انجیرا خیلی دوس داریم :)

پاسخ:
چشم 
حتما :-)
۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۱ پریســآتیـــس (:
چقدر دلم انجیر خواست ):

برای اونایی ڪه ساعت ۱۱ بیدار شدن توصیه اے ندارید ؟ :دی
پاسخ:
دلتون نخواد، بد مزه س!! 

+نه فعلا توصیه ای به ذهنم نمیرسه! :-))
سلام :)
توصیه ی عالی ایه :))
من که این روزا به خاطر اعلام نتایج و از شدت خوشحالی کلا نمیدونم خواب چیه :))
پاسخ:
سلام:-)

+تبریک عرض میکنم :-)
به به :)
پاسخ:
:-)
۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۷ گمـــــــشده :)
خدای من انجیر تازه
من عاشق انجیرم
یه درخت انجیر توی حیاط داریم
ولی با وجودی که 7-8 سال از عمرش میگذره هنوز میوه نداده
:|
پاسخ:
:-))

+عجیبه که میوه نداده...!
۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۹ نیمه سیب سقراطی
کاش میشد این انجیرها رو دانلود کرد :)) بسی هوس انگیزناکه !

+ این آهنگ منو یاد یه روز خوب و شلوغ میندازه :)
پاسخ:
کاش میشد ...

+:-)
گر خواب نداشتیم و درخت و اینا ام نداشتیم چه کنیم ای وٍی :/
پاسخ:
مطالعه کنید ;-)
چطور ممکنه جمعه صبح ساعت 6 بیدار بشین؟! 
آخرین باری که جمعه  صبح انقدر زود بیدار شدم، فکر کنم کنکور داشتم :)))
پاسخ:
عادت کردم به زود بیدار شدن...

+:-))
وااای چه لذت وصف ناشدنیه بین درخت ها اول صبحی پرسه زدن :))
من انار و خرما میچینم بفرمااا :))
پاسخ:
بسیار عالی :-))
ساعت شش هم دیگه خیلی زوده:|

دیروز جاتون خالی انجیر خوردیم:))
اصلا یه کیفی میده یکی دیگه چیده باشه ما بخوریم:))

پاسخ:
موافقم که زوده!

+ نوش جان :-)
وای این آهنگ...می دونید رفتم به چه زمانی...خیلی کودکی... :)
پاسخ:
:-))
ما هم درخت انجیر داریم :)))
ممنون از توصیه :))
پاسخ:
خواهش میکنم :-))
۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۵۰ آفتابگردون ...
یکی از لذت های بی نظیر زندگی اینه که صبح جمعه تابستون بیدار شی و بری تو هوای تازه و دل انگیزش نفس عمیق بکشی!
به شرطی که زندگی نابودت نکرده باشه...به شرطی که شب قبلش با زور قرص بالاخره ساعت 4 خواب نخوابیده باشی...به شرطی که سردرد و شورش افکار از پا ننداخته باشه تو رو.....
چقدر غر زدم! اما بهرحال وصف العیش، نصف العیش!! ممنونم بابت حس خوب این پست.
پاسخ:
خواهش میکنم

+حس های خوب رو برای شما آرزومندم :-)
۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۵ خرید لایسنس نود 32 inod.ir
واییییییی عشقهه این میوه عشققق
پاسخ:
:-)
۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۶ مجله تفریحی برشتوک bereshtok.ir
دلم خواست :|
پاسخ:
:-)
اره حوصلشو ندارم !!
پاسخ:
آخه چرا؟!
اون اره اضافع بود 

درخت انجیر داریم انگور های مختلف داریم 
انواع گلها 
گوجه گیلاسی بادمجون کدو خیار چمبر و...... حوصله ی هیچ کدومو ندارما !!!
پاسخ:
حیف نیست که حوصله شون رو ندارید؟؟
ئه؟ فکر می کردم فقط خودم ساعت پنج و نیم شش صبح می رم باغچه آبیاری می کنم و درخت های رز رو سمپاشی! :)
ریشه های درخت انجیر، خونه رو خراب می کنه برای همین خانواده ام اجازه کاشتش رو ندادن توی باغچه های گلخونه. 
پاسخ:
نه، شما تنها نیستید...! :-))
عشقه این حرکت :)
پاسخ:
:-)
چه جالب 
پاسخ:
:-)
۲۲ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۰۵ فاطمه جلالی
چهـ حسِ خوبی :)


پاسخ:
:-))
به به
عجب انجیرایی ؛ درخت خونه ما تمام انجیراش خورده شدِ :))
ممنون :)
پاسخ:
:-))
۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۲ قاسم صفایی نژاد
چه خوب
البته همه اگه خواب به چشمشون نیاد الان تلگرام چک میکنن
پاسخ:
هوووم
منم گاهی این کار رو میکنم...
۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۸ یا فاطمة الزهراء
خیلی پیشنهاد معرکه ای بود واقعا
دلم برای حیاط سر سبز خونه مون تنگ شد :'(
پاسخ:
ان شا الله هرچه زودتر به حیاط سرسبزتون برسید :-)
به به چه انجیری...

جایی که ما زندگی می کنیم و با این هوا فقط می تونیم با انرژی خورشیدی اونم با تابش مستقیم خورشید غذا بپزیم،درخت انجیر....الله اکبر....نمیشه.

هوا بس ناجوانمردانه گرم  است...
پاسخ:
امیدوارم از خرما در اون مناطق لذت ببرید ;-)
اما به نظرم در این حالت بهتره که از رخت خواب بیرون نیایم و تا سرحد مرگ فکر و خیال کنیم :)
پاسخ:
هوووم
این کار رو خیلی وقتا انجام میدم... اما بی فایده و آزار دهنده س...
بیخود نیست که چنین میوه های خوشرنگی بهتون داده!! :)
پاسخ:
:-))
۲۴ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۳۹ ماشین نویس
ساعت یک و نیم نصفه شب ما به حرکات موزون وادار می شویم با این پست.

آخ آخ انجیر
همسایه مان یک سبد از همین عشق ها برایمان آورد
خداروشکر هیچ کس در خانه مشتری اش نبود و مایه ی شادی چند روزه ی من پس از هربار بازکردن یخچال

دلم صبح زود و هوای خنک صبح خواست.
همین الان میرم بخوابم که فردا صبح در حیاط قربان صدقه ی درخت آلبالوی بدون آلبالویمان بروم.
پاسخ:
آفرین به همسایه ی شما :-))

+چه فکر خوبی :-)
میوه های خشکلی دارن درخت هاتون :)
پاسخ:
:-)
من که گل و گیاههای بد بختمو خیلی وقته ول کردم بهشون توجه نمیکنم دارن خشک میشن!!!!!
پاسخ:
باهاشون آشتی کنید :-)
۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۷ آقای سر به هوا ...
اگر زندگیه آپارتمانی مجالی برای نگه داری درختی بهمون بده :(
پاسخ:
گلدون نگه داری کنید :-)
۲۴ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۲۲ آقای خوش فکر
واقعا نعمت بزرگیه باغچه داشتن ، من گاهی که سردرد میشم کنار باغچه میشینم و به درخت ها نگاه می کنم ، حس خوبی می گیرم و سردرد ناشی از زندگی دیجیتال از یادم میره ...
پاسخ:
بسیار عالی :-)
۲۴ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۴۱ مبهم الملوک
به به چه جمعه ی خوش رنگی :)
#سودوکو بازی کردن توی حیاط  هم میچسبه ;)
پاسخ:
:-))

+پیشنهاد جالبی بود :-)
چقد خوووب
کلی انرژی مثبت
پاسخ:
:-))
خیلی ام عالی
ما تو خونه اکثرمون صبح زود بیداریم، غیر از داداشم البته که کلا سیستم بدنش با نیمکره غربی هماهنگه
منتاها داوطلب ابیاری وچیدن میوه زیاده، من دیگه دخالت نمیکنم:پی
برگ درخت انجیرم حساسیت زاست که دیگه کلا سمتش نمیرم:دی
تو اون بخش موسیقی شاد میتونم همراهی کنم فقط:دی
یه همسایه م داریم که من مثلا معین بذارم واسه درختا، اون صبح بعد نانسی عجرم میذاره!:/ نگرانم کرده اصلا!

اهنگم عالی بود:)) کلی خاطره که کم رنگ شده بودن برام تداعی شد
کیفیت تصویرشم اومد جلوچشمم حتی:))
پاسخ:
به شما تبریک میگم برای داشتن همچین خانواده ای :-)
تازگی ها ازین همسایه ها زیاد پیدا میشه! ;-))

+خیلی هم خوب :-))
آخ گفتی دلم لک زده برای یه حیاط با درخت . خوش به حالت که درخت داری من برای گلدون آواز می خونم.
پاسخ:
گلدون هم خوبه :-)

فکر کردم فقط من اینجوری ام که برگ گلها رو می بوسم:)!

.

دوست شیم؟!

پاسخ:
دوست هستیم :-)
۲۷ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۹ آقای روانی
خوب نمیگی دلمون اب میشه ؟ :دی
پاسخ:
بفرمایید در خدمت باشیم ;-))
من فقط میتونم ب تنها کاکتوسم اب بدم 
تازه نوازششم نمیتونم بکنم
ولی اهنگ پیشنهاد خوبی بود:)
پاسخ:
کاکتوس ها دل مهربان و صبوری دارند :-)
۲۷ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۵۴ نصاب کاغذ دیواری
آخ آخ انجییرررر!
 نوش جونتون!
پاسخ:
سپاس 
به به! :))
خیلیم عالی!
خیلی موافقم با این کار...و این انجیرااا...به به به به ^__^

:: آهنگ پیشنهادی هم عالی...ممنون :)
حتی "یه حلقه طلایی" معین هم پیشنهاد می شود که شادتر شوید :دی
پاسخ:
:-))

+ممنونم از پیشنهاد شما :-)
۲۸ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۱۵ آبان دخت ...
خواهش می شود :))
پاسخ:
:-)
وای اینا انجیرای حیاطتونه؟ خیلی خوش به حالتوون که!!! 
 با نوازش و بوسیدن درختا و گلدونا  خیلی موافقم حال آدمو خوب می کنه
پاسخ:
ممنونم :-)

+:-))
۲۹ مرداد ۹۵ ، ۰۲:۴۲ رفیعه رجعتی
مرسی ک منو میشناسین و "اگر" اوردین اوله جمله:))))
پاسخ:
:-)))
چه خوش ذوق 

پاسخ:
:-)
تنبل تر از این حرفاییم
پاسخ:
که اینطور :-))
عکسی که گذاشتی منو خراب کرد...
پاسخ:
:-)
این عکسی که گذاشتین برای پست بالایی ، بک گراند دسکتاپ منه :)

پاسخ:
چه خوب :-)
وییییییییییییی انجیر^_^
پاسخ:
:-))
۰۶ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۴۱ بهار پاتریکیان D:
ما خرمالو داریم :)) قبلا هم انگور داشتیم که این موقع مهره میشد و دور هم میخوردیم ..
هعی ، دلم تنگ شد واسه اون روزا ...
پاسخ:
خرمالو هم خوبه :-)
۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۰۹ آفتابگردون ...
منو ببخشید
قبل از اینکه متن های ارسالی دیگه رو ببینم صرفا با خوندن متن شما بهتون رای دادم که شد 9!
اما بعدش کنجکاو شدم و رفتم سراغ بقیه متون...که دیدم واقعا در قبال متن شما خیلیاشون هیچ حرفی برای گفتن ندارن.در مقام مقایسه لاقل باید 10میدادم...
راستی اینم فک کنم قشنگه بذاریدش توضیحات وبلاگتون که هرچند وقت تغییر میدین:
«متون» 
جمع مکسرِ متن نیست. 
«من» است 
که «تو» را در آغوش گرفته.
 
زانیار برور
پاسخ:
شما لطف دارید ...

+ممنون از پیشنهاد شما :-)
تو فصل انجیر بهترین چیزی که میشه سر صبح آدم بخوره همینه ;)
پاسخ:
:-))
۰۷ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۲۳ لوله پلی اتیلن
وبلاگ خوبی دارید
پاسخ:
سپاس
چقدر اول آهنگ با خوده اهنگه متفاوت بود .. با لباس خونه رفتم وسط عروسیی که همه دارن بهت نگا میکنن .. :)
پاسخ:
:-))
بخش نوشتن نوشتن نیز هیجان است، اگر شما باشد
اگر بعدا متوجه شدید می توانید نوشتن کنید اگر پیچیده نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">