اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

دود از سرم بلند شده

جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲ ب.ظ


حتی طول یک زندگی عادی و شاد هم برای فکر کردن به سوالاتم کافی نیست. چرا کسی که قبلا ازدواج ناموفق داشته، دیگر برای هیچ رابطه ای مناسب نیست و همه با نگاه های منفی به سَمت ش حمله می‌کنند؟ چرا باید این جمله را مدام بشنوم که "بهتر از این خیلی ها هستن!" و مدام از خودم بپرسم بهتر برای من یا آن ها؟ این روزها بیدار می‌شوم، فکر می‌کنم. قدم می‌زنم. فکر می‌کنم. می‌خوانم. فکر می‌کنم. می‌خورم. فکر می‌کنم. می‌خوابم. فکر می‌کنم... آخرش می‌میرم و دیگر نمی‌توانم فکر کنم...

موافقین ۳۰ مخالفین ۱ ۹۷/۰۲/۲۱
آوو کادو

اعترافات

نظرات  (۵۰)

اا:(
تفکرات وسنت های غلط زیاده
پاسخ:
زیااااد ...
یک ازدواج ناموفق معمولا باعث آسیب های روانی در فرد میشه

این شخص برای رابطه خوبه. اما نه برای کسی که قبلا ازدواج نکرده

واسه یکی مثل خودش خوبه
پاسخ:
این مضمون رو حداقل 7 بار با همین کلمات شنیدم!
این همه سوال بى جواب و نگاه نادرست 
این همه قضاوت نا بجا 
مغز من هم مدام بوق مشغولى مى زند ...
کجاست سنگ سرد مرگ که زیر سایه اش اندکى بى خیال بخوابم.
پاسخ:
کجاست اون سنگ سرد..؟
متاسفانه نگاهِ بدِ جامعه‌ی ما نه تنها به این مسئله؛ بلکه به هر چیزی که بخواد خلافِ عادت یا اصطلاحا عرفش انجام بشه، خیلی تو چشم‌ه! 
پاسخ:
متاسفانه ...
اینکه آدم براى شروع زندگى با کسى که یکبار تجربه ناموفق داشته،محتاط باشه درسته .اما این نگاه هاى منفى که میگید اون هم وقتى که دلیل ناموفق بودن اون تجربه واضح و قابل درک باشه،بى معناست و اشتباهه.اتفاقا من فکر میکنم آدمى که یکبار این تجربه رو داشته،دیدش نسبت به خیلى مسائل متفاوته،در مقابل سختى ها انتخاب هاش دقیق تر و با وسواس بیشترى هستند ،تصمیم هاش پخته تره و در این موارد خیلى راحت تر میشه بهشون اعتماد کرد.
پاسخ:
زاویه ی خوبی بود برای منی که دارم خودمو می بازم...
شاید حاضر باشم با کسی که قبلا با کسی در ارتباط بوده (رابطه ی سالم) و بعد شکست خورده توی رابطش, ارتباط بگیرم. ولی هرگز به کسی که یه روزی یه احساس خوبی بینمون بوده و بعد تموم شده، فرصت دوباره نمیدم!
هرگز! اشتباه محض هست!
گرچه بحث پست این نبود گفتم بگم، شاید گفتنش خالی از لطف نباشه :) 
++متاسفانه دید جامعه نسبت به خیلی از اینجور افراد و اینجور رابطه ها، به طور غیرعادی و نامنصفانه منفی هست. من نمیگم ادمی که قبلا توی یه رابطه ی جدی بوده و حالا زده بیرون، مثل کسی هست که تا حالا با هیچ کی نبوده، ولی بهش بد هم نگاه نمیکنم.
پاسخ:

+قطعا مثل بقیه نیست، اما این امکان هست که از بقیه بهتر باشه... (رجوع شود به کامنت خاتون)
نگاه جامعه متاسفانه گاهی اصلا عادلانه نیست، درسته که شرایط هر فرد خیلی مهمه ولی گویا هیچ کس از خودش نمی‌پرسه،مگه خودش دوست داشته تو رابطه‌اش شکست بخوره؟
پاسخ:
هیچ چیز در این جامعه عادلانه نیست... 
آخ آخ از دست این افکار و مشغله های ذهنی

دقیقا نکته خوبی بود : بهتر برای من ؟ یا برا بقیه ؟

اینجا یاد پند لقمان به پسرش افتادم
کاری که میکنی به افکار و حرفای مردم گوش نده 
ملاک خدا رو قرار بده 
رضایت خدا در هر چه هست همان رو انجام بده!
پاسخ:


+هووووم...
نه اصلا خودتون رو نبازید.این قضیه تقصیر شما نیست.برخورد درست با اینجور مسائل، رشد و بلوغ فکرى رو میطلبه که متاسفانه واسه خیلیا تو جامعه ى ما هنوز اتفاق نیوفتاده.
امیدوارم و مطمئنم که کسى هست که باوجود آگاهى از گذشتتون و بدون حتى کنکاش کردن در اون، شما رو همونطور که هستید بپذیره و بخواد.گاهى باید بیشتر صبور بود.
پاسخ:
ممنونم از قوت قلبی که دادید

+شاید خوب ننوشتم؛ مساله اینجاست که من کسی رو در نظر دارم که قبلا ازدواج ناموفق داشته و دیگران من رو به خاطر انتخابم سرزنش میکنن...
به نظر من باید برن پیش مشاور
شاید طرف واقعا بد بوده و طرف مقابل ناچار بوده طلاق بگیره
پدر خود من زن اولش و طلاق داد و با مادر من که دختر مجرد بود ازدواج کرد و الان خیلی هم خوشبختن
پدرم دوتا بچه هم داشته
علت طلاق خیلی مهمه به نظرم
تو آشنا ها هم داشتیم عروس عموم که طلاق گرفته بود و با پسرعموم که موقعیت اجتماهی عالی ای داره ازدواج کرد الان دوتا بچه دارن خیلی هم دوسش داریم و همدیگه رو دوست دارن
نامزدش دست بزن داشته و ترامادول مصرف میکرده دختره خیلی هم خانم خوبیه
پاسخ:
گاهی به دلایل توجه نمیشه... صرفا به عقاید مسخره توجه میکنن...
خودتون باید کامل با این قضیه کنار بیاید و فردا تو سر اون دختر نزنید
و حس ترحم نداشته باشید
اون دختر هم حق زندگی داره 
اتفاقا کسی که یکبار طلاق گرفته بار دوم به هر طریقی شده زندگیش و حفظ میکنه و خیلی موفق تره 
الان که انقدر امار طلاق بالاست
از کجا معلوم با یه دختری ازدواج کنید که مجرده بعدا ازتون جدا نشه:| 
پاسخ:
من این مسائل رو میدونم
اطرافیانم درک نمیکنن... و فشار وارد میکنن...
در شرح حالتون به سرعت نوشتید: میخوابم.
احتمالا جای قید [به سختی و جان کندن ] ....خالیست!
و  شخص ِ آنسوی قصه ...سخت و سخت تر..

پاسخ:
جای "جان کندن" صددرصد خالیه
کاری به عرف جامعه ندارم، جامعه بهم ریخته و الان عرف خونواده یه چیز میگه جامعه به چیز خود آدمم یه چیز
اما
فردیکه تو فرهنگ ما یبار تجربه ازدواج ناموفق داشته به هیچ وجه قرار نیست الزاما این تجربه رو دوباره تجربه کنه یا تجربشو‌به یکی دیگه تحمیل کنه، اتفاقا اینجور آدما تو ازدواج دومشون دنبال آرامش میگردن... و در کنار اینا، دلیل جدایی فرد هم مهمه، چون این اعتماد رو به همه نمیشه کرد...
درمورد اطرافیان، به نظرم شنیدن حرفاشون بدون گاردگیری خوبه، گاهی اونا یه زوایایی از آدم رو دیدن که خود طرف متوجه این بخش شخصیتی خودش نشده و ترکیب دوتا آدم با این خصوصیات شاید ابرو‌ رو درست کنه ولی چشمو کور میکنه
یه مشاوره م خوبه، غریب و‌ باتجربه باشه
کنار همه اینام، خدا هست! هم میدونه هم میتونه، توکل!
پاسخ:
خودم برای کنار اومدن زیاد از مشاور کمک گرفتم اما امکان پذیر نیست خانواده و اطرافیانم حرفای مشاور رو بشنون...

+توکل بر خدا
باید اطرافیان هم تو خودتون حل کنید
و اگه نظر اطرافیان روتون تاثیر بذاره با هرکس دیگه هم ازدواج کنید اونها حرفشون و میزنن
چرا ریخت و قیافش اینطوره چرا فلانه چرا دختره اینجوریه
حرف همیشه هست
پیش مشاور برید مشاور قبل ازدواج انجام بدید اگه خوب بود و اوکی داد کار خودتون و کنید
حتی امام صادق گفتن با کسی که خودت میخوای ازدواج کن
پاسخ:
مشاوره رو انجام دادم و همه چیز خوبه 
کاری که میخوام رو انجام میدم فقط میخوام بقیه روی اعصابم پیاده روی نکنن
خوشبخت باشید
پاسخ:
متشکرم :-)
نگرش غلط به این موضوع باعث این موارد میشه...
پاسخ:
کاش نگرششون رو برای خودشون نگه دارن...
گاهاهمین آدم های شکست خورده درزندگی سابق،آدم های بهتری برای زندگی 
می شن،چراکه دیگه الان ارزش خیلی ازچیزهاروبهتروبیشترمتوجه میشن.
درنهایت که بایدتوکل برخداکرد.
امیدوارم که بهترین تصمیم روبگیرین
پاسخ:
توکل بر خدا

+ممنونم
عزیز
تصمیم شما، فقط به خودتون مربوط نیست
این تصمیم بر خونواده و اطرافیانت هم تاثیر میذاره
خونواده و اطرافیانت خیر و خوبیت رو می خوان
یه چیزی میدونن که بهت میگن
شما الان عاشقی و با عرض معذرت کور
چیزی که شما در اینه میبینی اونا در خشت خام میبینن
---
امیدوارم خوشبخت بشی. حالا چه با ایشون یا فرد دیگه ای
پاسخ:
یه مقدار بدون اطلاعات اولیه قضاوت کردید اما عیب نداره

+ممنونم
خو پس توکل برخدا شروع کنید
بقیه پیاده روی میکنن 
واقعا دختری که یکبار انتخاب غلط داشته حقش نیست انتخاب دومش هم غلط باشه و با کسی ازدواج کنه که مشکل داره!!!
توکل کنید به خدا همه چی درست میشه مردم هم یک ماه حرف میزنن بعد که ببینن شما باهم خوشبختید بیخیال میشن و میفهمن اشتبا میکردن
پاسخ:
توکل بر خدا
ان شاالله که بقیه بفهمن اشتباه کردن 
۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۵۸ شیمیست خط خطی
چون خیلی از آدما خودخواهن و عطش اول بودن رهاشون نمیکنه!

فرق کسی که ازدواج ناموفق داشته با کسی که تو رابطه عمیق عاطفی با دوستی بوده و کات کردن، فقط تو قانونی و رسمی شدن ماجراست.
فکر میکنم شما بهتر بدونید، آیا واقعا میشه قضاوت کرد آسیب های روحی کدومشون کمتر بوده؟
پاسخ:
هیچ قضاوتی نمیشه کرد پیش از این که تلاش کرد برای شناخت انسان ها

+متاسفانه قضاوت های بی شناخت عادت شده 
من با آقای بهروز موافقم.
الان ممکنه خیلی ها از دید جوامع مدرن کامنت بدن که کاملا حق باشماست و بقیه چرا درک نمیکنن و ... اما لحظه ای هم آدم باید خودش رو جای خانواده بذاره( براتون زحمت کشیدن و دوست دارن حداقل از دید خودشون خوشبخت بشین)
نمیشه به خانواده و اطرافیان خرده گرفت، وحتی اگه خودمون هم تو موقعیت مشابه باشیم ممکنه همین نصیحت ها رو بکنیم.
اما در پایان، استثنا هم وجود داره
درسته جامعه ی ما نگرشش اینطوره، اما خب یکی مثل مگان مارکل که آمریکایی و مطلقه بود عروس ملکه ی انگلیس شد و خیلی هم همه چیز خوب وخوشه!
در پایان اینکه خوشبخت باشید :)
پاسخ:
خب من خانواده م رو به شناخت این شخص دعوت میکنم و میخوام بهش فرصت بدن، نه این که مدام حرف خودشون رو بزنن و هیچ تلاشی برای بررسی نداشته باشن.

+متشکرم :-)
متاسفانه زور عرف و افکار غلط و قدیمی خیلی زیاده توی جامعه ما..
اما هزاران راه شناخت و تحقیق وجود داره برای اینکه فرد بفهمه اون کسی که ازدواج ناموفق داشته واقعا در زندگی قبلیش مقصر خراب شدن زندگیش بوده یا اینکه نه واقعا زندگیش قابل تحمل نبوده و فرد قبلی زوجش نبوده ...وگرنه چرا ادمی که یکبار شکست خورده نباید حق زندگی دوباره داشته باشه؟ این شکست برای هرکسی ممکنه اتفاق بیفته. برای هرکسی...چه کسی یا کسانی این حق زندگی و خوشبختی دوباره رو از فرد میگیرن؟ 
من توصیم اینه اگر شما واقعا اون فرد رو میخوای و شناخت کافی داری به خاطر یک فکر و عرف غلط پا پس نکش. من ازدواج های زیادی دیدم که یکی از طرفین قبلا ازدواج ناموفق داشته ولی الان موفق اند ...خانواده هرکسی یه زبون و قلق خاصی داره برای اینکه با همون زبون باهاشون حرف زده بشه ...شما هم اگر از انتخابت مطمینی با زبونی که بلدی اطرافیانتون رو باهاشون حرف بزنید که اغلب اوقات فقط اوایلش خانواده ها مخالفت میکنن باقی مسیر خیلی به مدیریت شما بستگی داره که همیشه یه جوری رفتار کنید که جلوی بقیه همیشه خوش باشید تا بعدها کسی سرکوفت نزنه. کار شما کمی بعدها سخت میشه چون با کوچکترین اختلافی ممکنه کسی بهتون بگه ما گفتیم اینو انتخاب نکن! اما همه چی به شما و اون فرد بستگی داره. اگر به اندازه کافی شناخت دارید نترسید و جلو برید.
پاسخ:
شناخت دارم، نمیترسم و با توکل بر خدا جلو میرم؛ فقط میخوام اطرافیانم تمرکز رو ازم نگیرن... فقط همین...
تو جامعه ی امروز خیلی ها بیشتر از یک رابطه رو تجربه می کنند تا برسند به فرد مطمئن و مورد نظر اینکه این رابطه ها شکل ازدواج به خودش بگیره خیلی اتفاق خاصیه؟
به نظر من که فقط از نظر بقیه این تصور هست...
پاسخ:
خیلی اتفاق خاصی نیست، فقط یه اشتباه بوده...
حتما خیلی دوستشون دارین که با وجود این مسئله میخواید ازدواج کنید. برای من قبولش خیلی سخت و نقریبا ناممکنه. نه چون طرف رابطه ناموفق داشته و لابد یه مشکلی داره و این حرفای خاله زنکی. چون حس میکنم کسی که ازدواج کرده یه بار تا ته مسیرو رفته. همه چیزو تجربه کرده. خیلیا قبل ازدواج دوستی داشتن و خیلی حسها رو تجربه کردن ولی وقتی کسی ازدواج کرده همه هیجانهای ازدواج و بعدش رو هم گذرونده. یعنی هر چی واسه من تازه است واسه اون تکراریه. می ترسم از اینکه تو یه لحظه ای که من کنارش تو اوج شادی هستم اون حتی ناخودآگاه یاد آدم قبلی زندگیش بیفته، یاد لحظه خوب مشابهی که با اون داشته... 
پاسخ:
هوم... این فکر ها ته دل آدم رو خالی میکنه...
آدم هرچقدرم که بگه بقیه مهم نیستن باز اون حس بد و خستگی و فرسایش رو زیاد میکنن. حتی توی حالت هایی شک میندازن تو دل ادم. شما اگه واقعا خودتونو و اون فرد رو شناختین سست نشین. همه ی این حرفا فقط کلیشه هاییه که جامعه تولید میکنه. اگه هم اونقدر شناخت رو ندارین که تردید میاد سراغتون دور از بقیه باشین یه مدت. دور از هیاهوی اونا. برعکس این چیزا که میگن اتفاقا این افراد میتونن هم ادم های فهمیده تر و با تجربه تری باشن . هم مقاوم تر و هم قدردان تر. ارزش زندگی خوب و پر ارامش رو بهتر میفهمن
پاسخ:
راستش گاهی حرفاشو باعث میشه شک کنم، حتی به خودم...
۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۲۳ قاسم صفایی نژاد
به نظرم این چیزا داره کم میشه. الان با کسی که ازدواج نکرده هم بخواید ازدواج کنید، همه میگن بهتر از این خیلی‌ها هستن :))

پاسخ:
که اینطور :-))
۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۴۴ گمـــــــشده :)
خخخخخ
خنده ام بابت اون خط اخره
یاد فکر کردن های خودم افتادم
بی خیال
میگذره
پاسخ:
:-))
آدم وقتی آدمی که مچ خودش باشه رو پیدا کنه.
هزار هزار رابطه قبلش داشته باشه. بی اهمیته
چون میدونه که قراره فقط با همون خوشبخت بشه...
مشکل ماها اینه که نمیتونیم در مقابل سنت ها وایستیم. درمقابل آدم های دیگه.و به خاطر دیگران از زندگی خوبی که میتونیم داشته باشیم میگذریم غافل از این که ماها فقط یه بار زندگی میکنیم....
همیشه برام آدم هایی که مقابل خانوادشون واستادن و مبارزه کردن. و حتی از خانوادشون گذشتن به خاطر هدف و فردشون خیلی خیلی قابل احترامن. تا آدم هایی که تن به زندگی گوسفندی دادن
زندگی با هرکسی؟ که در آنیده خوب میشه؟ آدمای دیگه میتونن درموردمون تصمیم بگیرن و نظر بدن؟ آدمایی که ماله چند نسل قبل ما بودن؟ آدمایی به اسم پدر یا مادر که تموم معیار هاشون با ما ها متفاوته ؟ این چه حماقتیه آخه...

پاسخ:
اینو همش با خودم تکرار میکنم که گوسفند نباشم... امیدوارم موفق بشم...
امیدوارم بهترین انتخاب براتون رقم بخوره و این پروسه دشوار رو هم پشت سر بزارید. براتون از صمیم قلب دعا می کنم.

+ هم اتاقی ام ازم می پرسه چرا لبخند میزنی؟ میگم دارم به اتفاق های خوب فکر میکنم. :-)
پاسخ:
ممنون که دل گرم کننده حرف میزنید :-)

+مثلا چه اتفاق خوبی؟! :-)
مهم اینه که تو چی فکر کنی.
پاسخ:
هوم
۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۱۸ آفتابگردون ...
طبق شناختی که من از آووکادو دارم به همون اندازه یا حتی بیشتر که احساسات داره و آدم لطیف و مهربونیه، منطقیه و دستش به ترازوی عقل و سبک سنگین کردنه. مشورت هم همیشه کمک میکنه که آدم راه های رفته ی اشتباه رو تحربه نکنه چه با مشاور چه با آدمای نزدیک و دلسوز؛ در نهایت باز آدم خودش باید تحقیق و فکر کنه و تصمیم آخرو بگیره. خیالم از بابت شما و از پس این شرایط بر اومدنتون راحته؛ مثل دختر کوچولویی که همیشه به زور برادر بزرگترش ایمان داره. راستشو بخواید من همین آشفتگی و اشتغال فکری رو هم یه جور نقطه قوت میبینم، اینکه خانواده و نظرمخالفشون براتون اینجوری اهمیت داشته باشه تو این دوره زمونه کم حرفی نیست. در مجموع واقعیت اینه که ما آدما مخمون تا اندازه محدودی قد میده؛ چه خوب چه بد بگید خدایا خودت بهتر میدونی چی بهتره راست ریس کن کارا رو، درست حسابی بخواید و بعد دلتونو بهش قرص و محکم کنین :)

پاسخ:
خیلی متشکرم از این که به من اعتماد به نفس میدید :-)
من کار رو سپردم دست خدا 
الان که کامنت ها رو خوندم متوجه قضیه شدم 
به نظرم هر آدمى حق دادن فرصت دوباره رو داره 
خانواده رو توجیه کنید که خدا هم به انسان حق فرصت هزار باره رو دادند
با اینکه ادم رو کاملا  مى شناخت و مى دونست که دوباره اشتباه خواهد کرد
پس ما چگونه بدون شناخت کسى فرصت دوباره را از او صلب کنیم؟ 
چه بسا که اشتباه دوباره هم نکند
پاسخ:
قطعا همینطوره که شما میگید... من تمام تلاشم رو میکنم بقیه رو متقاعد کنم اما این تلاش تا یه جایی ادامه پیدا میکنه...
میفهمم سخته از دیگران بخواى چیزى رو باور کنن که فقط تو مى بینى نه اونا:(
پاسخ:
هووم
هرچه که گفتنی بود، دوستان گفتن. من فقط می‌تونم بگم اگر به انتخابتون ایمان دارین و دلیل ناموفق بودن ازدواج قبلیش براتون روشنه، توکل بر خدا کنین و برین جلو. خانواده هم در نهایت راضی می‌شن؛ وقتی بفهمن شما واقعا با این آدم احساس خوشبختی می‌کنین، راضی می‌شن. تو همچین مواردی اول باید محتاط باشیم و دقت کنیم تو انتخابمون و بعد با صبوری خانواده رو قانع کنیم. همین :)
امیدوارم هرچی به صلاحه اتفاق بیفته براتون :)
پاسخ:
من به خدا توکل کردم، ان شاالله خیر پیش میاد.

+ممنونم :-)
شاید منظور بقیه اینه کسی که یک بار از شما گذشته برای یک موقعیت بهتر شاید بازم این کارو بکنه
فقط احتمال 
ولی شناختی که شما طی این همه سال بدست اوردید قطعا خیلی مهم تر از نظر بقبه است
پاسخ:
زندگی یه ریسک بزرگه...
این یه کلیشه فکریه مثل خیلی کلیشه های دیگه که درست نیستن و فقط انقدر تکرار شدن بعضیا باورشون شده. 
ازدواج ناموفق هم یه اشتباهه مثل هزارتا اشتباهه دیگه. 
ما تو هر موقعیتی باشیم مردم دوست دارن نظر بدن! خیلی مهم نیست.
پاسخ:
کلیشه های اشتباه تمام نشدنی...
ان شاء الله :)
پاسخ:
:-)
درود بر شما
وبلاگ دلپسندی دارید
موفق باشید '_-
پاسخ:
ممنونم
مهم اینه که شما چی می خواین از زندگی و چی تو طرفتون میبینید
بقیه ش حرف مردمه و تفکر غلطشون
بی خیال باشید و کاری رو انجام بدید که هم دلتون می گه هم سرتون
و این حرفهارو بریزید دور که باید فقط عاقلانه انتخاب کرد
عاقلانه و عاشقانه جلو برید :)
پاسخ:
چشم حتما :-)
امیدوارم بهارتون پر از دوست تر داشتن یلداتون باشه :)
ان شاءالله :)
پاسخ:
متشکرم :-)
اینا برگرفته از افکار سطحیه
کسی که ازدواج ناموفق داشته انگار یه بار یه جا راه و غلط رفته یا اصلا درست رفته ولی فهمیده این بهترین راه نیست
این راه غلط هیچ چیز و عوض نمیکنه
متاسفانه ادمای غلطی دورمونن ... امیدوارم ادم درستش پیدا بشه که براش یه بار راه غلط رفتن مهم نباشه ... تو لحظه زندگی کنه
پاسخ:
در لحظه زندگی میکنم مثل پپسی :-)
حرفتون درسته ولی کلا تو ازدواج باید احتیاط کرد چه این جور موارد چه موارد عادی تر
پاسخ:
هوم
همه ی حرف هایی که زده میشه کاملا اشتباه یا کاملا درست نیست!
اما در این مورد، فقط ارتباط و شناخت طرفین نسبت به هم میتونه کمکشون کنه برای تصمیم به ازدواج؛ این که قبلا ازدواج ناموفق داشته یا نه ملاک درستی نیست برای انتخاب نکردن!
پاسخ:
کاملا درست میفرمایید...
۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۱۲ پلڪــــ شیشـہ اے
چه قدر خوب که هنوز افرادی مثل شما هستند که ادب و شعور اجتماعی داشته باشند.
پاسخ:
لطف دارید
سوال اولا بیشتر در مورد زنا صدق می‌کنه تو،متاسفانه حقوق زنا همه جای دنیا پایین تره ولی تو ایران دیگه شورش دراومد
حتی اگه مشکل از مرده هم باشه اگه مرده کثافت کاری کرده باشه باز میگن زنه مشکل داشت چاره داشته باشن ی تفم میکنن تو صورتش

پاسخ:
تاسف باره...
به چیزهای خوبی داری فکر میکنی، منم مثل تو خیلی وقت پیش ها به این موضوعات فکر می کردم آخر هم به این نتیجه رسیدم که این مسائل فقط برای ما ایرانی ها پر رنگ و خیلی خیلی مهم هستند در صورتی که برای خیلی از افراد دیگه که با فرهنگ های ما فاصله دارن چیز بسیار ساده ای هستش. 
ما باید نگاهمون رو تغییر بدیم. 
دنیای ما خیلی دوره. 
پاسخ:
متاسفانه همینطوره...

+دنیای ما خیلی کوچیکه...
۰۱ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۵۳ ناهید بانو
و این یعنی درد...
پاسخ:
هوم...
۰۳ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۰۰ علی خراسانی
سلام
خسته نباشید عالی بود

۱۳ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۵۰ بانو ف تک نقطه
تنها قانونی که توی شروع یک رابطه ی جدی و صحیح وجود داره اینه که شکل خودت و قوانین خودت باش .. چون به محض اینکه بخوای بر اساس تفکرات بقیه ، شیوه ی زندگیشون و روال اونها تصمیم بگیری ، از همون لحظس که ناخواسته داری دیوار حمال بنای رابطه رو میریزی .. و اون رابطه بالاخره یه جا اوار میشه سرت .. چون نه تو شکل خودت و باورهات و درس و غلط هات بودی که بتونی درست درست باشی ، و نه اون آدم یکی مثل بقیس که بخوای مثل بقیه براش نسخه بپیچی .. اونوقت هر دو از دست میرین .. البته اینا مال تصمیم برای شروع رابطس نه وسطش ، که اونوقت دیگه قطعا قانون من تنها هم باعث خراب شدن رابطه میشه ..


شما اونقدر پخته هستین که نیازی نداشته باشین کسی براتون نسخه ای بپیچه .. و قطعا تنها از سر احساس تصمیم نمیگیرین .. یا از سر خوشحالی اینکه کسی که دوسش داشتین و برای مدتی از شما دور بود رو دوباره به دست آورین و حالا بخواین کاری کنین که مطمین شین هرگز دوباره از دستش نمیدین .. قطعا دلایل واضح و منطقی و قانع کننده ای برای خودتون دارین در کنار احساستون .. سعی کنین تحت تاثیر قرار نگیرین
وهمچنین
نذارین یلدا حس کنه که داره پس زده میشه از سمت اطرافیان شما .. این حس بی نهایت ازاردهنده و ویرانگره ...



من دعا میکنم براتون :) جز این کاری از دستم برنمیاد انگار ، که اگر میومد دریغ نمیکردم..
پاسخ:
تمام تلاشم رو میکنم که همه چیز رو مدیریت کنم. هم مدیریت اطرافیانم که نذارم سوار بر بازی بشن، هم مدیریت رابطه با یلدا که یه وقت اشتباه جلو نره...

خیلی حواسم هست که یلدا حس بدی رو از اطرافیان نگیره اما هرکاری میکنم اون متوجه نیرو های منفی میشه...

+مرسی که دعا میکنید :-))
در این پست هم یادِ داغانم به رمانِ بی‌تار و پود افتاد :|

تا یادی دیگر بدرود :)
پاسخ:
نخوندم این رمان رو...

+بدرود دوست عزیز :-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">