اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

اعترافات یک درخت

مجله ی هنری - درختی...

<قاب شعر>

مثل یک بوسه نشستم تهِ آن گونه ی چال

اخم کردی و من از چاله به چاه افتادم

"یکتا رفیعی"

طبقه بندی درختی
آووکادو در فصول گذشته

لوگوی اعترافات یک درخت

او یک فرشته است!

پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵ ق.ظ

راستش رو بخواید هیچوقت فکر نمیکردم تو کمتر از شش ماه این همه تغییر ببینم. حالا میتونم بگم که انگیزه و تلاش یلدا تو زندگی خیلی بیشتر از من شده! چند ماهه که یلدا کار تدریس زبان رو شروع کرده و حالا سرش شلوغ تر شده. بعضی روزا تا پنج جلسه کلاس داره و حداقل یک و نیم ساعت رو صرف رفت و آمد میکنه؛ اما شاید باور نکنید که همیشه غذاش گرم و خوشمزه و آماده س. همیشه لباس های من تمیز و اتو کشیده س. کیک یا شیرینی های مخصوصش بین همکارام تو شرکت معروف شده! از بس خونه رو تمیز میکنه که من عصبانی میشم! دیشب برای امروز غذا درست نکرده بود. قبل خواب بهش گفتم که ناهار فردا رو از بیرون میگیرم اما امروز ساعت پنج و نیم صبح با بوی پیاز داغ بیدار شدم! وقتی رفتم تو آشپزخونه دیدم با چشمای پف کرده داره تند تند غذا درست میکنه... گاهی حس میکنم دارم شاخ در میارم! شاید شما فکر کنید که شاخ لازم نیست و این کارا رو خیلی از زن ها انجام میدن اما یلدا اصلا این مدلی نبود! تو خونه پدرش هم یه خانمی بود که کارهای خونه شون رو انجام میداد. فقط گاهی یلدا از سر ذوق کیک و شیرینی می پخت اما حالا... فکر میکنم تو زندگی کردن دارم ازش عقب میوفتم! چطوری عقب نیوفتم؟!

موافقین ۲۹ مخالفین ۱ ۹۸/۰۶/۱۴
آوو کادو

اعترافات

نظرات  (۲۷)

۱۴ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۰۱ گمـــــــشده :)

گاهی شما ۵ صبح بیدار شو و غذا بپز

یا لباساتو اتو کن...یا حداقل کارایی که مربوط به خودته، مثل به هم نریختن اتاق و خونه و این چیزا به هر حال...مسئولیت اینا رو به عهده بگیرین کارای همسر هم سبک تر میشه و وقت آزاد بیشتری برای رسیدگی به علایقش داره و به طبع خوشحال تره

پاسخ:
حالا تو این پست نخواستم از خودم تعریف کنم! اما واقعا تمام سعی م رو میکنم که کمکش کنم و حتی ازش میخوام که یه سری کارا رو بذاره به عهده من اما اکثر اوقات قبول نمیکنه و میخواد خودش همه رو انجام بده.

هدف و انگیزه که وجود داشته باشه، آدم می تونه بی وقفه کار کنه و کم نیاره

پاسخ:
همینطوره

فقط کافیه همیشه قدرشو بدونید دیگه عقب نمیفتید:)

عشق با آدم خیلی کارها میکنه، انگار اصلا آدمو زیر و رو میکنه، به خودت میای میبینی نه تنها اهدافت، شیوه زندگیت، رفتارت، بلکه حتی علاقه مندی هاتم عوض شده، حتی اولویت هاتم عوض شده، وقتی آدم عاشقانه طرف مقابلشو دوست داره حتی اولویتشم میشه همون طرف مقابلش، اونوقت مثل همسر شما حاضره از خوابش بزنه ولی شما غذا داشته باشی. منم مثل شما گاهی از زیادی خوب بودن همسرم فکر میکنم خوابم!

ولی یه نکته ای هم وجود داره که همیشه توی پستای اینجوری مهجور و مظلوم باقی میمونه، اونم این نکته که چندوقت پیش به دوستی میگفتم اگر همسر کسی خوبه و ما بلاگرا از خوبیش مینویسیم خواننده ها فکر میکنن ماها دیو دو سریم بعد خدا برای ما پیامبری رو نازل کرده و فکر نمیکنن که بابام جان! اگر همسر کسی خوبه و براش فداکاری میکنه اولا خب از لطفشه دوما حتما خوبی هایی از ما هم به او میرسه که اونم خوبی میکنه وگرنه شما دوبار به یکی خوبی و محبت کنی طرفت قدرتو ندونه دیگه نمیکنی!...فلذا من از همین ترییون به نیابت از تمام بلاگرانی که میان و از همسرانشون خوب مینویسن میگم که اولا این بلاگران نشون میده قدر شناشن و خوبی هارو بلدن ببینن دوما باور بفرمایید همین بلاگرانم چه بسا چندین برابر به مدلای مختلف خوبی و محبت کردن و میکنن که الان همسرشونم محبت میکنه . یعنی به زبون ساده تر اگر شما از خوبی های همسرت میگی یقینا خوبی هایی محبت هایی و عشقی از شما دیده که برای شما حاضره از خوابش بزنه و غذا بپزه. آخه خیلی پیش اومده خود منم اومدم پستی مثلا در وصف خوبی همسرم گذاشتم، عده ای بعد خوندن با خودشون چه بسا میگن وای عجب شانسی داره دختره ی عجوزه :دی ولی دیگه اینو نمیگن بابا والا به خدا منم قطعا برای همسرم زن خوبی هستم و خیلی جاها خوبی هایی میکنم که اونم همین کارو میکنه. 

با تشکر از این تریبونی که در اختیار من بود و عقده گشایی کردم:دی

پاسخ:
سعی میکنم همیشه قدر شناس باشم :-)

+تشکر میکنم. این مساله که اشاره کردی خیلی موشکافانه و دقیق بود! حتی تو نظرات خصوصی این پست هم نشانه هایی از این دیو بودن من وجود داره! حتما خیلی ها هم تو دلشون میگن "دختر بیچاره رو برده اسیری!" 
کلا از همسر نوشتن میتونه باعث یه سری بازخورد های عجیب بشه...چه تعریف و چه تقبیح...

بخورید و بیاشامید و لباس های تروتمیز بپوشید، از لبخندهای یلدا خانمتون لذت ببرید و هرازگاهی گل های خوشگل و کادوهای متنوع برا یلدا خانم بخرید و روزهای تعطیل وقتی یلدا خانم تو چرت سر ظهر و عصر  هستن، سالاد  و دسرهای خوشمزه آماده کنید. قدرشناسیتون رو حال خوبتون رو به زبون بیارید و زندگی رو با همین فرمون جلو ببرید فکر نکنم کار خاصی باید انجام بدید همین :)

"البته دوستان متاهل بهتر میتونن این پست رو درک کنند و نظرات تاثیرگذار بگن برا من در حد فانتزی های آینده است."

پاسخ:
چشم! :-)

همین که شما انقدر دغدغه‌مند و قدردانید قابل ستایشه. من به چشم دیدم خیلی از خانم ها رو که می‌نالن از اینکه صبح تا شب توی خونه جون می‌کنن اما همسرشون اونا رو لایقِ یه دستت درد نکنه هم نمی‌دونن.

به رسم تشکر هر چند وقت یه بار زبونی ازشون تشکر کنید. با نگاه ازش تشکر کنید. با گل... :)

پاسخ:
زیاد تشکر میکنم :-)

مادر من هم شاغل بودن و درعین حال همیشه یکجوری کارها رو منیج میکردن و میکنن که ما همیشه بهشون میگیم سوپرمن...انگار همه ی این کارها رو با چوب جادویی انجام بدن.

هروقت ازشون میپرسم چطور میتونی از صبح تا شب اینهمه کار انجام بدی و هیچوقت غر نزنی? میگن "عشق"...

 

یلداخانم رو هم عشقه که به این کارها وا میداره...خوشبخت بمونین انشالله:)

پاسخ:
آره واقعا دلیلی جز عشق نمیتونه داشته باشه

متشکرم :-)
۱۴ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۱۸ بهارنارنج :)

عزیزم:)زنه دیگه زنه عاشق

پاسخ:
:-))

او یک جواهر است نه فرشته :)

یک جواهر به تمام عیار است قدرش را بیشتر از این بدانید.

میدونم میدونین ولی میخوام با اجازه تون برم رو منبر :)) البته امیدوارم ناراحت نشین.

ایشون واقعا کارشون عالی است و ایشالا خدا بهشون سلامتی و طول عمر فراوان بده.

اما بنظر من در کنار این کارای که انجام میدن لطفا به سلامتی خودشون هم اهمیت بیشتری بدن .

سلامتی روح و جسم.

منظورم اینکه در کنار این همه کار ، برن ورزش حالا  یا شنا یا یوگا یا حتی پیاده روی یا کوهنوردی .

اینا رو برن که خدای ناکرده دچار روزمرگی هم نشن ! اینا رو برن برای اینکه سلامتی ذهن و جسم شون تضمین بشه !

چون بنظرم چه شما چه خودشون اگر میخوان همچنان جواهری در قصر زندگی خود باشند

 باید به سلامتی شون هم بیشتر از قبل اهمیت بدن.

نمیدونم شاید در کنار این همه کار ریز و درشت ورزش هم تو برنامه شون دارند.

که اگر دارند خیلی هم خوبه :)

ایشون هنوز در مقام زن خانواده هستند این شکلین!

 مادر بشوند قطعا مادری مهربان دلسوز و فداکار و رفیق برای بچه هاتون خواهند بود.

خداوند به ایشان هم  اجر و پاداشی معنوی  در این دنیا هم در آن دنیا بدهد.آمین

ایشالا در کنار هم خوشبخت و سلامت باشین 🙏

 

سلام :)

پاسخ:
سلام
شما درست میفرمایید.
من همیشه سعی میکنم مراقب باشم که سلامت روح هر دو ما هم حفظ بشه

چقدر یلدا رو دوست دارم

اشک تو چشام جمع شد

 

کاش میشد دیدش

یه دورهمی بلاگرانه از نوع خانمانش

خیلی خیلی دوسش دارم

خدا واسه هم نگهتون داره

 

+ نمیخواد کاری انجام بدین که حس عقب افتادن از زندگی رو از خودتون دور کنید

همین که حامی باشید براش

به قولی پُشت باشید‌،بنظر من با ارزش تره

پاسخ:
شما لطف دارید
کسی چه میدونه. شاید امکان پذیر شد! :-)

+هوم :-)
۱۴ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۴۸ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام علیکم

 

متاع گرانی ست محبت های ایشان. ان شاءالله که خداوند برای هم محفوظ تان بدارد.

ایول الله به یلدا خانم کدبانو.

پاسخ:
سلام
ممنونم
۱۴ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۰۷ פـریـر بانو

این معجزهٔ عشق است!

وقتی حالت خوب باشه همه‌چی میفته رو روال...

شما هم همراهیش کنین تو این راه و بخشی از کارها رو به عهده بگیرین. اینطوری عقب نمی‌افتین ازش. 

حتی یه‌وقت‌هایی همینکه طرف مقابل تلاشت رو ببینه و قدردانش باشه، خودش کمک حساب می‌شه! :)

خوشحالم واستون؛ عمیقا و از ته دل... 

هیچی مثل دیدن خوشبختی و سر و سامون گرفتن رفقا، حال آدم رو خوب نمی‌کنه. همیشه همینطوری بمونین لطفا... 

پاسخ:
:-)
ممنونم:-) ان شاالله به زودی این سرو سامون رو از شما هم بخونیم! :-))

خوشم میاد کامنت ها همه از طرف خانم هاست :)

یه نتیجه خیلی ملموس میشه گرفت اینکه: والا بخدا خوشحال نگه داشتن خانم ها کار سختی نیست. تو این پست پابه پای تحسین کردن یلدا خانم، همه مون توجه شما رو هم تحسین میکنیم زندگی همینه سخت نیست. خوشبختی به همین سادگیه.

پاسخ:
انگار همینطوره! :-))

اینجاست که میگن :

 

 

https://dornamusic.com/?dl=a320&pid=19807

 

البته بابت ایام محرم عذر می‌خوام. :))))

پاسخ:
آفرین :-))

با خوندن عنوان یاد اون سریال چند سال پیش ماه رمضون افتادم!

+مسابقه نیست که از ایشون عقب بیفتین. ایشون حتما عشق و تلاش شما رو دیدن که دارن تلاش می کنن.همینطوری ادامه بدین :) خدا قوت و سلامتی به هر دوتون بده...حال دلتونم خوب و خوش  :)

 

پاسخ:
خیلی ممنونم :-))

+اقتباس از نام همون سریاله! 

عشقی که هر صبح یلدا رو از خواب بیدار می کنه بهش برگردونین. البته از راهی که مخصوص یلداست و اینو باید پرسید :))

پاسخ:
یه مقدارشو بلدم، یه کم دیگه هم باید یاد بگیرم! :-)

منم میخواستم بگم 5 بیدار شید ولی دیدم بقیه زود تر گفتن!

پاسخ:
:-)

امیدوارم یلدا خانم این انرژی، انگیزه و قدرتی که برای رسیدن به هدفش پیدا کرده رو تا آخر عمر همراهش داشته باشه که واقعا معدود کسایی هستند که اینجوری با انگیزه زندگی کنند، که قطعا ایشون در کنار همسر قدرشناسی مثل شما حتما با همین انگیزه پیش میره😉

پاسخ:
متشکرم :-)

پایدار باشه این عشق :)

پایدار باشه این حس و حال خوب و این همه انرژی  :)

++خیلی وقت هست میخوام بابت مقاله تشکر کنم ،هی پشت گوش انداختم. مرسی . واقعا لطف کردین.💐

پاسخ:
سپاسگزارم :-)

+خواهش میکنم. قابل نداشت :-)
۱۵ شهریور ۹۸ ، ۰۵:۰۷ ستاره‌ی آبی

من خودم روزهایی که اینجوری رو دور تند هستم رو دوست دارم.انگار یه انرژی مضاعف پیدا میکنی که خودت هم نمیدونی چه جوری تونستی اینقدر قوی و پرتلاش باشی. امیدوارم هر دوتون همیشه همینقدر پرانرژی باشین و وقتی به هم نگاه میکنین انگیزه‌‌تون برای تلاش صد برابر بشه.

پاسخ:
دور تند باعث میشه آدم یه جورایی احساس مفید بودن بکنه

ممنونم :-)

براش گل بخر 

تشکر کن و حرف بزن 

الهی همیشه تنور خونتون و دلتون گرم باشه 

پاسخ:
چشم
ممنونم :-)
۱۶ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۳۱ مهدی محمدبیگی

سلام

یلدا خانوم خیلی قوی هست امیدوارم همیشه قدرشو بدونید 

هیچ وقت عشقتون رو پنهان نکنید

مادر من هم زبان تدریس می کنه و چند سال پیش سخت کار می کرد اما غذاش همیشه آماده بود و باید به منم توجه می کرد شاید بشه گفت درکتون می کنم 

با آرزوی هزاران سال خوشبختی :)

پاسخ:
سلام
متشکرم :-)

وفادار موندن به زندگی و توجه به نیازها و خواسته هاشون، طوری که برای برآورده کردنشون از جون مایه بذارید، زن ها برخلاف روحیه لطیف و زنانه گاهی با اراده پولادین از ما مردها هم مردتر میشن، طوری که حس میکنیم تو زندگی داریم عقب میفتیم...

پاسخ:
دقیقا همینطوره...

شرایط زندگیتون واقعا سخت شده.ینی ممکنه الان یلدا حسابی بشور و بپز بکنه ولی یه دقعه ایی ببره.باید خیلی مراقبش باشی.بلاخره میدونی،خانومه.در عین کار،انتظار هم داره.پا به پای هم که باشین مطمئنن به هروتون بیشتر میچسبه (:

همیشه همو دوس داشته باشین ایشالا.امام حسین کمکتون کنه (:

پاسخ:
خیلی متشکرم :-)

از طرف من به یلدا بگو خیلی خوشحال شدم که حالش بهتر شده :)

و دمش گرم... سخته هم کار کنی هم خونه‌داری کنی :)

پاسخ:
چشم
:-))
۲۰ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۱۶ آفتابگردون ...

چند وقت پیش به یاد پست قبلیتون بودم و مشکلات واون حرفا که خدا کنه حالتون خوب باشه...

چقدر خوب شد که اینا رو نوشتید

برای عشقتون و ان یکاد میخونم؛ الهی گرم بمونه این خونه‌ی عشق :)

پاسخ:
به یاد هم بودن غنیمت بزرگیه :-)

متشکرم :-)
۲۳ شهریور ۹۸ ، ۲۱:۰۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

پا به پا باهاش برین جلو:-)

خدا حفظتون کنه

پاسخ:
:-))

به نظرم اینکه همیشه در کنارش باشید و در انجام کارها در حد توان بهش کمک کنید و همیشه بهش یادآور بشید که دوستش دارید ، گاهی بعضی افراد فکر می کنند باید طرف مقابل از حرکات و رفتارشون این و بفهمه ولی به نظر من تو  یه رابطه درست و سالم دو طرف باید به شکل کلامی هم علاقشون و به هم نشون بدن. اینجوری قطعا زندگی طولانی و شادی و در کنار هم خواهید داشت 

پاسخ:
حتما همینطوره :-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">